Ημερίδα βάφλας
Βάφλες (περίπου 20)
Υλικά
- 250 γρ. βούτυρο
- 50-60 γρ. ζάχαρη
- 3/4 λίτρα γάλα
- 1 φακελάκι μπέικιν
- 1 βανίλια
- 3 αβγά
- 500 γρ. αλεύρι
Εκτέλεση
Χτυπάμε πρώτα το βούτυρο και τη ζάχαρη, στη συνέχεια ρίχνουμε τα αβγά και το γάλα και στο τέλος το αλεύρι με το μπέικιν και τη βανίλια.
Καλή επιτυχία και καλή όρεξη!
Εν μεγάλη Ελληνική Αποικία, 200 π.Χ.
Εν μεγάλη Ελληνική Αποικία, 200 π.Χ.
Οτι τα πράγματα δεν βαίνουν κατ' ευχήν στην Αποικία
δεν μέν' η ελάχιστη αμφιβολία,
και μ' όλο που οπωσούν τραβούμ' εμπρός,
ίσως, καθώς νομίζουν ουκ ολίγοι, να έφθασε ο καιρός
να φέρουμε Πολιτικό Αναμορφωτή.
Ομως το πρόσκομμα κ' η δυσκολία
είναι που κάμνουνε μια ιστορία
μεγάλη κάθε πράγμα οι Αναμορφωταί
αυτοί. (Ευτύχημα θα ήταν αν ποτέ
δεν τους χρειάζονταν κανείς). Για κάθε τι,
για το παραμικρό ρωτούνε κ' εξετάζουν,
κ' ευθύς στο νου τους ριζικές μεταρρυθμίσεις βάζουν,
με την απαίτησι να εκτελεσθούν άνευ αναβολής.
Εχουνε και μια κλίσι στις θυσίες
παραιτηθείτε από την κτήσιν σας εκείνη
η κατοχή σας είν' επισφαλής:
ή τέτοιες κτήσεις ακριβώς βλάπτουν τες Αποικίες.
Παραιτηθείτε από την πρόσοδον αυτή,
κι' από την άλληνα την συναφή
κι' από την τρίτη τούτην: ως συνέπεια φυσική
είναι μεν ουσιώδεις, αλλά τι να γίνει;
σας δημιουργούν μια επιβλαβή ευθύνη.
Κι' όσο στον έλεγχο σας προχωρούνε,
βρίσκουν και βρίσκουν περιττά, και να παυθούν ζητούνε
πράγματα που όμως δύσκολα τα καταργεί κανείς.
Κι' όταν με το καλό τελειώσουνε την εργασία,
κι' ορίσαντες και περικόψαντες το παν λεπτομερώς,
απέλθουν, παίρνοντας και την δικαία μισθοδοσία,
να δούμε τι απομένει πια μετά
τόση δεινότητα χειρουργική.
Ισως δεν έφθασεν ακόμη ο καιρός.
Να μη βιαζόμεθα. Είν' επικίνδυνον πράγμα η βία.
Τα πρόωρα μέτρα φέρνουν μεταμέλεια.
Εχει άτοπα πολλά, βεβαίως και δυστυχώς η Αποικία.
Ομως υπάρχει τι το ανθρώπινον χωρίς ατέλεια;
Και τέλος πάντων, να τραβούμε εμπρός.
Κ.Π. ΚΑΒΑΦΗΣ
Τραγικά επίκαιρο
Οτι τα πράγματα δεν βαίνουν κατ' ευχήν στην Αποικία
δεν μέν' η ελάχιστη αμφιβολία,
και μ' όλο που οπωσούν τραβούμ' εμπρός,
ίσως, καθώς νομίζουν ουκ ολίγοι, να έφθασε ο καιρός
να φέρουμε Πολιτικό Αναμορφωτή.
Ομως το πρόσκομμα κ' η δυσκολία
είναι που κάμνουνε μια ιστορία
μεγάλη κάθε πράγμα οι Αναμορφωταί
αυτοί. (Ευτύχημα θα ήταν αν ποτέ
δεν τους χρειάζονταν κανείς). Για κάθε τι,
για το παραμικρό ρωτούνε κ' εξετάζουν,
κ' ευθύς στο νου τους ριζικές μεταρρυθμίσεις βάζουν,
με την απαίτησι να εκτελεσθούν άνευ αναβολής.
Εχουνε και μια κλίσι στις θυσίες
παραιτηθείτε από την κτήσιν σας εκείνη
η κατοχή σας είν' επισφαλής:
ή τέτοιες κτήσεις ακριβώς βλάπτουν τες Αποικίες.
Παραιτηθείτε από την πρόσοδον αυτή,
κι' από την άλληνα την συναφή
κι' από την τρίτη τούτην: ως συνέπεια φυσική
είναι μεν ουσιώδεις, αλλά τι να γίνει;
σας δημιουργούν μια επιβλαβή ευθύνη.
Κι' όσο στον έλεγχο σας προχωρούνε,
βρίσκουν και βρίσκουν περιττά, και να παυθούν ζητούνε
πράγματα που όμως δύσκολα τα καταργεί κανείς.
Κι' όταν με το καλό τελειώσουνε την εργασία,
κι' ορίσαντες και περικόψαντες το παν λεπτομερώς,
απέλθουν, παίρνοντας και την δικαία μισθοδοσία,
να δούμε τι απομένει πια μετά
τόση δεινότητα χειρουργική.
Ισως δεν έφθασεν ακόμη ο καιρός.
Να μη βιαζόμεθα. Είν' επικίνδυνον πράγμα η βία.
Τα πρόωρα μέτρα φέρνουν μεταμέλεια.
Εχει άτοπα πολλά, βεβαίως και δυστυχώς η Αποικία.
Ομως υπάρχει τι το ανθρώπινον χωρίς ατέλεια;
Και τέλος πάντων, να τραβούμε εμπρός.
Κ.Π. ΚΑΒΑΦΗΣ
Τραγικά επίκαιρο
Ετικέτες
Καβάφης
ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ ΑΝΑΦΟΡΩΝ ΕΠΙΜΟΡΦΟΥΜΕΝΟΥ ΚΑΙ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ/ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ (ΦΟΡΜΑ 3 και 4)
Με την ολοκλήρωση της υλοποίησης των επιμορφωτικών προγραμμάτων Β’ Επιπέδου και σε συνέχεια της προηγούμενης ανακοίνωσης σχετικά με τα έντυπα σχεδιασμού, τεκμηρίωσης και απολογισμού της επιμόρφωσης και της «εφαρμογής στην τάξη (βλέπε εδώ), καλούνται οι επιμορφούμενοι και οι επιμορφωτές κάθε προγράμματος (με χρήση των κωδικών τους) να συμπληρώσουν το τρίτο και τέταρτο έντυπο, αντίστοιχα: «Αναφορά επιμορφούμενου σχετικά με την υλοποίηση της πρακτικής άσκησης/ εφαρμογής στην τάξη» (Φόρμα 3) και «Συνολική Αναφορά επιμορφωτή σχετικά με την υλοποίηση του προγράμματος και της πρακτικής άσκησης/ εφαρμογής στην τάξη» (Φόρμα 4).
Μπορείτε να δείτε τη μορφή των εντύπων πατώντας εδώ.Σημειώνεται ότι η Φόρμα 3, η οποία περιλαμβάνει απολογιστικά στοιχεία σχετικά με την υλοποίηση της πρακτικής άσκησης ενός επιμορφούμενου, αποτελεί στοιχείο τεκμηρίωσης της επιτυχούς παρακολούθησης του προγράμματος από τον επιμορφούμενο, αναφορικά με το σκέλος της «εφαρμογής στην τάξη».
Η συμπλήρωση και υποβολή γίνεται μέσω http://b-epipedo.cti.gr/mis (επιλογή: Συμπλήρωση φορμών -> Φόρμα 3 ή Φόρμα 4)Τα συμπληρωμένα έντυπα θα πρέπει να έχουν υποβληθεί / κατατεθεί στο Πληροφοριακό Σύστημα του έργου,
- ΦΟΡΜΑ 3: το αργότερο μέχρι την Τετάρτη 30 Ιουνίου 2010, από τον/τους επιμορφωτή/ες του προγράμματος (με χρήση των κωδικών του), σε συνεννόηση με επιμορφούμενους του προγράμματος, οι οποίοι θα τα την έχουν συμπληρώσει.
- ΦΟΡΜΑ 4: το αργότερο μέχρι την Παρασκευή 16 Ιουλίου 2010, από τον Συντονιστή του προγράμματος (με χρήση των κωδικών του), σε συνεννόηση με τον/ τους επιμορφωτή/ές του προγράμματος.
Οδηγίες για τη συμπλήρωση και την κατάθεση διατίθενται ηλεκτρονικά στο MIS πάνω στις ίδιες τις φόρμες (επιλογή: Οδηγίες Συμπλήρωσης).
Ετικέτες
ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ
Η τεχνολογία αλλάζει τον εγκέφαλο
Ο πληροφοριακός βομβαρδισμός που καθημερινά δεχόμαστε μεταβάλλει τον τρόπο που σκεπτόμαστε
Το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, τα τηλεφωνήματα στο κινητό και ο πληροφοριακός βομβαρδισμός που καθημερινά δεχόμαστε μεταβάλλει τον τρόπο που σκεπτόμαστε και συμπεριφερόμαστε. Η ικανότητα εστίασης της προσοχής και συγκέντρωσης δυναμιτίζεται πραγματικά από τις μικρές εκρήξεις πληροφοριών που δεχόμαστε καθημερινά. Και η διέγερση που μας προκαλεί ο διαρκής κατακλυσμός από νέα δεδομένα είναι εθιστική. Οταν εκλείψει, καταλαμβανόμαστε από ανία.
Οι ερευνητές λένε πως ακόμα και όταν δεν προσπαθούμε να απαντήσουμε στο τηλέφωνο, να στείλουμε ένα μήνυμα με το κινητό, να ελέγξουμε το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο παρακολουθώντας τηλεόραση, η σκέψη μας παραμένει κατακερματισμένη.
«Η τεχνολογία αναδημιουργεί τα εγκεφαλικά μας κυκλώματα», εξηγεί η Νόρα Βολκόφ, διευθύντρια του Εθνικού Ινστιτούτου κατά της Τοξικομανίας, εξηγώντας ότι ο εθισμός που προκαλεί η τεχνολογία συγκρίνεται με αυτόν του φαγητού και του σεξ, αλλά όχι των ναρκωτικών και του αλκοόλ. Η αλήθεια είναι ότι η χρήση της τεχνολογίας μπορεί να είναι επωφελής για τον εγκέφαλο. Οι χρήστες του Ιντερνετ, παραδείγματος χάριν, είναι πιο επιδέξιοι στην αναζήτηση πληροφοριών, ενώ παίκτες βιντεοπαιχνιδιών έχουν μεγαλύτερη οπτική οξύτητα. Ομως, εκτός από τις συνέπειές της στη φυσιολογία μας, η σύγχρονη τεχνολογία μεταβάλλει και τον τρόπο που ζούμε. Ο εργασιακός χώρος επεκτάθηκε παντού, οι αποστάσεις εκμηδενίστηκαν, είμαστε πιο αποτελεσματικοί και έχουμε περισσότερο ελεύθερο χρόνο, αλλά η έλλειψη συγκέντρωσης είναι πια τρόπος ζωής.
Ταυτόχρονα όμως είμαστε και έρμαια πάσης φύσεως πληροφοριών. Σήμερα δαπανούμε κατά μέσον όρο 12 ώρες ημερησίως παρακολουθώντας τα διάφορα Μέσα (μία ώρα στο Ιντερνετ ή την τηλεόραση μετρά διπλά). Το 1960 η ημερήσια απασχόληση με αυτά δεν ξεπερνούσε τις πέντε ώρες.
Μελέτες που πραγματοποιήθηκαν στο Πανεπιστήμιο Στάνφορντ απέδειξαν ότι όσοι έχουν κάνει την τεχνολογία μέρος της καθημερινότητάς τους έχουν δυσκολία να συγκεντρωθούν σε ένα συγκεκριμένο καθήκον, αλλά είναι έτοιμοι να στρέψουν το ενδιαφέρον τους σε οτιδήποτε νέο, όπως θα μπορούσε να είναι ο ήχος ενός εισερχόμενου e-mail. Ετσι με μεγάλη δυσκολία τηρούν τις προτεραιότητες που έχουν θέσει.
Οι ερευνητές ανησυχούν ιδιαίτερα για τα αποτελέσματα αυτής της πληροφοριακής καταιγίδας στα παιδιά, καθώς τα αποτρέπει από το να εστιάσουν το ενδιαφέρον στα μαθήματά τους. Επίσης η χρήση της τεχνολογίας θέτει σε κίνδυνο τον οικογενειακό ιστό, ιδιαίτερα όταν ο γονιός προτιμά να ελέγξει το ηλεκτρονικό του ταχυδρομείο από το να παίξει με τα παιδιά του.
The New York Times - Καθημερινή
Το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, τα τηλεφωνήματα στο κινητό και ο πληροφοριακός βομβαρδισμός που καθημερινά δεχόμαστε μεταβάλλει τον τρόπο που σκεπτόμαστε και συμπεριφερόμαστε. Η ικανότητα εστίασης της προσοχής και συγκέντρωσης δυναμιτίζεται πραγματικά από τις μικρές εκρήξεις πληροφοριών που δεχόμαστε καθημερινά. Και η διέγερση που μας προκαλεί ο διαρκής κατακλυσμός από νέα δεδομένα είναι εθιστική. Οταν εκλείψει, καταλαμβανόμαστε από ανία.
Οι ερευνητές λένε πως ακόμα και όταν δεν προσπαθούμε να απαντήσουμε στο τηλέφωνο, να στείλουμε ένα μήνυμα με το κινητό, να ελέγξουμε το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο παρακολουθώντας τηλεόραση, η σκέψη μας παραμένει κατακερματισμένη.
«Η τεχνολογία αναδημιουργεί τα εγκεφαλικά μας κυκλώματα», εξηγεί η Νόρα Βολκόφ, διευθύντρια του Εθνικού Ινστιτούτου κατά της Τοξικομανίας, εξηγώντας ότι ο εθισμός που προκαλεί η τεχνολογία συγκρίνεται με αυτόν του φαγητού και του σεξ, αλλά όχι των ναρκωτικών και του αλκοόλ. Η αλήθεια είναι ότι η χρήση της τεχνολογίας μπορεί να είναι επωφελής για τον εγκέφαλο. Οι χρήστες του Ιντερνετ, παραδείγματος χάριν, είναι πιο επιδέξιοι στην αναζήτηση πληροφοριών, ενώ παίκτες βιντεοπαιχνιδιών έχουν μεγαλύτερη οπτική οξύτητα. Ομως, εκτός από τις συνέπειές της στη φυσιολογία μας, η σύγχρονη τεχνολογία μεταβάλλει και τον τρόπο που ζούμε. Ο εργασιακός χώρος επεκτάθηκε παντού, οι αποστάσεις εκμηδενίστηκαν, είμαστε πιο αποτελεσματικοί και έχουμε περισσότερο ελεύθερο χρόνο, αλλά η έλλειψη συγκέντρωσης είναι πια τρόπος ζωής.
Ταυτόχρονα όμως είμαστε και έρμαια πάσης φύσεως πληροφοριών. Σήμερα δαπανούμε κατά μέσον όρο 12 ώρες ημερησίως παρακολουθώντας τα διάφορα Μέσα (μία ώρα στο Ιντερνετ ή την τηλεόραση μετρά διπλά). Το 1960 η ημερήσια απασχόληση με αυτά δεν ξεπερνούσε τις πέντε ώρες.
Μελέτες που πραγματοποιήθηκαν στο Πανεπιστήμιο Στάνφορντ απέδειξαν ότι όσοι έχουν κάνει την τεχνολογία μέρος της καθημερινότητάς τους έχουν δυσκολία να συγκεντρωθούν σε ένα συγκεκριμένο καθήκον, αλλά είναι έτοιμοι να στρέψουν το ενδιαφέρον τους σε οτιδήποτε νέο, όπως θα μπορούσε να είναι ο ήχος ενός εισερχόμενου e-mail. Ετσι με μεγάλη δυσκολία τηρούν τις προτεραιότητες που έχουν θέσει.
Οι ερευνητές ανησυχούν ιδιαίτερα για τα αποτελέσματα αυτής της πληροφοριακής καταιγίδας στα παιδιά, καθώς τα αποτρέπει από το να εστιάσουν το ενδιαφέρον στα μαθήματά τους. Επίσης η χρήση της τεχνολογίας θέτει σε κίνδυνο τον οικογενειακό ιστό, ιδιαίτερα όταν ο γονιός προτιμά να ελέγξει το ηλεκτρονικό του ταχυδρομείο από το να παίξει με τα παιδιά του.
The New York Times - Καθημερινή
Ετικέτες
ΤΠΕ
Η λιτότητα κλείνει 900 σχολεία στην Πορτογαλία
Το κλείσιμο των σχολείων, που έχουν λιγότερους από 21 μαθητές και τα οποία υπολογίζονται ότι είναι περίπου 900 αποφάσισε, η κυβέρνηση της Πορτογαλίας, στο πλαίσιο των μέτρων λιτότητας που αναμένεται να λάβει.
"Στο τέλος της διαδικασίας της αναδιοργάνωσης του σχολικού συστήματος, περίπου 900 σχολεία θα κλείσουν" δήλωσε ο υπουργός Παιδείας Ιζαμπέλ Αλσάντα κατά την διάρκεια Συνέντευξης Τύπου, μετά από τη συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου.
"Ο αριθμός φαίνεται υψηλός, αλλά δεν αντιπροσωπεύει παρά το 3,5% των μαθητών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης που είναι περίπου 400.000" πρόσθεσε η υπουργός Παιδείας της Πορτογαλίας.
Η υπουργός πρόσθεσε ακόμη ότι 400 νέες σχολικές εγκαταστάσεις βρίσκονται υπό κατασκευή.
Σύμφωνα με την κυβέρνηση, το πρόγραμμα αναδιοργάνωσης του σχολικού συστήματος "έχει ως στόχο να εξασφαλίσει την ισότητα των ευκαιριών μέσω της πρόσβασης σε ποιοτικές εκπαιδευτικές εγκαταστάσεις και στην μείωση της σχολικής αποτυχίας".
Από το 2005, 2.500 σχολεία έχουν κλείσει στην Πορτογαλία, κυρίως στις αγροτικές περιοχές της.
"Στο τέλος της διαδικασίας της αναδιοργάνωσης του σχολικού συστήματος, περίπου 900 σχολεία θα κλείσουν" δήλωσε ο υπουργός Παιδείας Ιζαμπέλ Αλσάντα κατά την διάρκεια Συνέντευξης Τύπου, μετά από τη συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου.
"Ο αριθμός φαίνεται υψηλός, αλλά δεν αντιπροσωπεύει παρά το 3,5% των μαθητών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης που είναι περίπου 400.000" πρόσθεσε η υπουργός Παιδείας της Πορτογαλίας.
Η υπουργός πρόσθεσε ακόμη ότι 400 νέες σχολικές εγκαταστάσεις βρίσκονται υπό κατασκευή.
Σύμφωνα με την κυβέρνηση, το πρόγραμμα αναδιοργάνωσης του σχολικού συστήματος "έχει ως στόχο να εξασφαλίσει την ισότητα των ευκαιριών μέσω της πρόσβασης σε ποιοτικές εκπαιδευτικές εγκαταστάσεις και στην μείωση της σχολικής αποτυχίας".
Από το 2005, 2.500 σχολεία έχουν κλείσει στην Πορτογαλία, κυρίως στις αγροτικές περιοχές της.
Εικόνες από το μέλλον μας;;
Ετικέτες
σχολείο
Σχολικό εργαστήριο πληροφορικής και εισαγωγή στα θέματα ασφάλειας II
Σχολικό εργαστήριο πληροφορικής και εισαγωγή στα θέματα ασφάλειας
View more presentations or Upload your own.
Πληροφορίες για όλα τα παραπάνω θα βρείτε στη Βικιπαίδεια ή στην Wikipedia
Πληροφορίες για ιούς εδώ .
Δωρεάν προγράμματα Antivirus: avast! Free Anti-virus, AVG Anti-Virus Free Edition 9.0, Avira AntiVir Personal - Free Antivirus 10.0.0.567
Δωρεάν προγράμματα προστασίας- καθαρισμού : Spybot-S&D (μην ενεργοποιήσετε το Immunize και το Tea Timer), CCleaner , Windows® Defender.
Σχολικό εργαστήριο και εισαγωγή στα θέματα ασφαλείας by Γιώργος Πλεύρης
Ετικέτες
εργαστήριο πληροφορικής ασφάλεια
Ερωτήσεις πιστοποίησης (επιμορφωτών Β επιπέδου)
Μπήκαμε ήδη στην τελευταία στροφή του αγώνα. Δειγματικά και ΜΟΝΟ παραθέτω ορισμένους συνδέσμους για ενημέρωση και εξάσκηση:
- http://eclass.sch.gr/courses/EL10105/document/geniko.htm
- http://salnk.eduportal.gr/p2_tpe/
- http://users.chal.sch.gr/misailidis/test_B/Test_aksiologisisN.htm
- http://kse2gymtrik.pblogs.gr/files/187807-GENIKOMEROS.htm
- http://users.sch.gr/geoman22/epimorfosi_B/1gmepB.htm
- http://users.sch.gr/geoman22/epimorfosi_B/2gmepB.htm
- http://users.sch.gr/geoman22/epimorfosi_B/3gmepB.htm
Ετικέτες
ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ
Β' παγκόσμιος πόλεμος
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ Γ’ ΤΑΞΗΣ ΛΥΚΕΙΟΥ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ
ΕΝΟΤΗΤΑ: Β’ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ
Απαιτούμενος χρόνος : 4 διδακτικές ώρες
Στο εργαστήριο της πληροφορικής με χρήση του Διαδικτύου ,του προγράμματος της επεξεργασίας κειμένου και του προγράμματος της παρουσίασης κειμένου .Απαιτείται σχετική εξοικείωση των μαθητών με τα παραπάνω λογισμικά.
Στόχοι :
Oι συγκεκριμένοι διδακτικοί στόχοι της παρέμβασης είναι οι μαθητές:
• Να μάθουν να εργάζονται ομαδικά και συνεργατικά
• Να έρθουν σε επαφή με τους υπολογιστές και να κατανοήσουν τη διάδοση των ΤΠΕ σε όλους τους τομείς της εκπαίδευσης και της μάθησης
• Να ασκηθούν στη χρήση μηχανής αναζήτησης και στην ορθή αξιοποίηση λέξεων κλειδιών
• Να ασκηθούν στην αναζήτηση και την ορθή αξιοποίηση της πληροφορίας στο διαδίκτυο
• Να καλλιεργήσουν δεξιότητες και κριτική σκέψη στα πλαίσια του κριτικού ψηφιακού γραμματισμού
• Να οδηγηθούν στην παραγωγή γραπτού λόγου μέσα από μια δομημένη διαδικασία
• Να χρησιμοποιήσουν το λογισμικό επεξεργασίας ή παρουσίασης κειμένου για να παρουσιάσουν τα αποτελέσματα της εργασίας τους
Διαγραμματική παρουσίαση της πορείας της διδασκαλίας:
Α΄ φάση:
Χωρίζονται οι μαθητές σε τέσσερις ομάδες μεικτής ικανότητας με χρήση ενός υπολογιστή ανά ομάδα .Μοιράζεται διαφορετικό φύλλο εργασίας σε κάθε ομάδα και ακολουθεί ομαδοσυνεργατική διερεύνηση των θεμάτων που τους έχουν ανατεθεί.
Β΄ φάση:
Μελετούν επιλεκτικά πληροφορίες και οπτικοακουστικό υλικό από τους σχετικούς κόμβους στο διαδίκτυο που τους έχουν δοθεί .Καλούνται να απαντήσουν σε συγκεκριμένα ερωτήματα που δίνονται στο φύλλο εργασίας, μέσα από τη μελέτη των πηγών. Ετοιμάζουν τις εργασίες τους, είτε με πρόγραμμα επεξεργασίας κειμένου είτε με πρόγραμμα παρουσίασης κειμένου, με τη διακριτική καθοδήγηση του εκπαιδευτικού.
Γ΄ φάση:
Αφού ολοκληρωθούν οι φάσεις της διερεύνησης και της σύνθεσης, οι ομάδες παρουσιάζουν στην ολομέλεια της τάξης την τελική εργασία τους .Η διαδικασία ολοκληρώνεται με τελική σύνθεση , συζήτηση και προβληματισμούς γύρω από το θέμα.
ΟΜΑΔΕΣ
Α΄ ΟΜΑΔΑ
Έναρξη Β΄ Παγκοσμίου – τορπιλισμός της Έλλης – ιταλικό τελεσίγραφο
Ελληνοϊταλικός πόλεμος - φάσεις πολέμου – εαρινή επίθεση
Γερμανική εισβολή –μάχη της Κρήτης - Κατοχή
Β΄ ΟΜΑΔΑ
Αντίσταση – λαϊκά συσσίτια – υποστολή γερμανικής σημαίας από Ακρόπολη
Αντιστασιακές ομάδες – ανατίναξη γέφυρας Γοργοποτάμου
Η ζωή στην ελεύθερη Ελλάδα
Γ΄ ΟΜΑΔΑ
Αντίποινα κατακτητών – Τάγματα Ασφαλείας – στρατόπεδα συγκέντρωσης
Ολοκαυτώματα: Δίστομο , Καλάβρυτα , Μεσόβουνο
Απελευθέρωση – απολογισμός πολέμου
Δ΄ ΟΜΑΔΑ
Τοπική ιστορία- Κλεισούρα Καστοριάς
ΕΝΟΤΗΤΑ: Β’ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ
Απαιτούμενος χρόνος : 4 διδακτικές ώρες
Στο εργαστήριο της πληροφορικής με χρήση του Διαδικτύου ,του προγράμματος της επεξεργασίας κειμένου και του προγράμματος της παρουσίασης κειμένου .Απαιτείται σχετική εξοικείωση των μαθητών με τα παραπάνω λογισμικά.
Στόχοι :
Oι συγκεκριμένοι διδακτικοί στόχοι της παρέμβασης είναι οι μαθητές:
• Να μάθουν να εργάζονται ομαδικά και συνεργατικά
• Να έρθουν σε επαφή με τους υπολογιστές και να κατανοήσουν τη διάδοση των ΤΠΕ σε όλους τους τομείς της εκπαίδευσης και της μάθησης
• Να ασκηθούν στη χρήση μηχανής αναζήτησης και στην ορθή αξιοποίηση λέξεων κλειδιών
• Να ασκηθούν στην αναζήτηση και την ορθή αξιοποίηση της πληροφορίας στο διαδίκτυο
• Να καλλιεργήσουν δεξιότητες και κριτική σκέψη στα πλαίσια του κριτικού ψηφιακού γραμματισμού
• Να οδηγηθούν στην παραγωγή γραπτού λόγου μέσα από μια δομημένη διαδικασία
• Να χρησιμοποιήσουν το λογισμικό επεξεργασίας ή παρουσίασης κειμένου για να παρουσιάσουν τα αποτελέσματα της εργασίας τους
Διαγραμματική παρουσίαση της πορείας της διδασκαλίας:
Α΄ φάση:
Χωρίζονται οι μαθητές σε τέσσερις ομάδες μεικτής ικανότητας με χρήση ενός υπολογιστή ανά ομάδα .Μοιράζεται διαφορετικό φύλλο εργασίας σε κάθε ομάδα και ακολουθεί ομαδοσυνεργατική διερεύνηση των θεμάτων που τους έχουν ανατεθεί.
Β΄ φάση:
Μελετούν επιλεκτικά πληροφορίες και οπτικοακουστικό υλικό από τους σχετικούς κόμβους στο διαδίκτυο που τους έχουν δοθεί .Καλούνται να απαντήσουν σε συγκεκριμένα ερωτήματα που δίνονται στο φύλλο εργασίας, μέσα από τη μελέτη των πηγών. Ετοιμάζουν τις εργασίες τους, είτε με πρόγραμμα επεξεργασίας κειμένου είτε με πρόγραμμα παρουσίασης κειμένου, με τη διακριτική καθοδήγηση του εκπαιδευτικού.
Γ΄ φάση:
Αφού ολοκληρωθούν οι φάσεις της διερεύνησης και της σύνθεσης, οι ομάδες παρουσιάζουν στην ολομέλεια της τάξης την τελική εργασία τους .Η διαδικασία ολοκληρώνεται με τελική σύνθεση , συζήτηση και προβληματισμούς γύρω από το θέμα.
ΟΜΑΔΕΣ
Α΄ ΟΜΑΔΑ
Έναρξη Β΄ Παγκοσμίου – τορπιλισμός της Έλλης – ιταλικό τελεσίγραφο
Ελληνοϊταλικός πόλεμος - φάσεις πολέμου – εαρινή επίθεση
Γερμανική εισβολή –μάχη της Κρήτης - Κατοχή
Β΄ ΟΜΑΔΑ
Αντίσταση – λαϊκά συσσίτια – υποστολή γερμανικής σημαίας από Ακρόπολη
Αντιστασιακές ομάδες – ανατίναξη γέφυρας Γοργοποτάμου
Η ζωή στην ελεύθερη Ελλάδα
Γ΄ ΟΜΑΔΑ
Αντίποινα κατακτητών – Τάγματα Ασφαλείας – στρατόπεδα συγκέντρωσης
Ολοκαυτώματα: Δίστομο , Καλάβρυτα , Μεσόβουνο
Απελευθέρωση – απολογισμός πολέμου
Δ΄ ΟΜΑΔΑ
Τοπική ιστορία- Κλεισούρα Καστοριάς
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)