"Εφαρμογή στην Τάξη" - Διεξαγωγή, Στόχος και "παρεμβάσεις" στην τάξη

Στόχος του έργου είναι οι δράσεις εφαρμογής στην τάξη/ «παρεμβάσεις» να διεξάγονται με αυξανόμενο ρυθμό ώστε οι εκπαιδευτικοί να γίνονται όλο και πιο έμπειροι στην εκπόνηση, διαμόρφωση και αξιοποίηση εκπαιδευτικών σεναρίων με χρήση εκπαιδευτικού λογισμικού και άλλων εργαλείων (πχ. εργαλεία γενικής χρήσης και σύγχρονα εργαλεία web 2.0, όπως blogs, wikis και υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης). Μέσα από αυτή τη διαδικασία θα καταστεί δυνατή η συνέχιση των δράσεων αυτών και μετά το πέρας της επιμόρφωσης (απώτερος στόχος του έργου) με την αξιοποίηση ευρύτερων συνεργασιών στις κοινότητες μάθησης και πρακτικής που θα έχουν δημιουργήσει, μέσα από τους υποστηρικτικούς μηχανισμούς του έργου.
Οι επιμορφούμενοι εκπαιδευτικοί με την υποστήριξη και την καθοδήγηση του επιμορφωτή τους καλούνται να αξιοποιήσουν, μετά από κατάλληλη προετοιμασία και χρήση των υποστηρικτικών δομών του έργου, τις κατά περίπτωση υποδομές που διατίθενται στις σχολικές τους μονάδες (πχ. σχολικά εργαστήρια, netbooks, data projectors), προκειμένου να υλοποιήσουν ολοκληρωμένα σενάρια ή μεμονωμένες δραστηριότητες με τους μαθητές τους, με χρήση ΤΠΕ (δράσεις εφαρμογής στην τάξη/ «παρεμβάσεις»).
Σύμφωνα με τους ειδικότερους στόχους του εγκεκριμένου ΤΔΕ, οι επιμορφούμενοι εκπαιδευτικοί θα πρέπει για κάθε μια από τις εβδομάδες της περιόδου «εφαρμογής στην τάξη» του προγράμματος να προετοιμάζουν και να υλοποιούν, εν γένει, μια «παρέμβαση» με χρήση/ αξιοποίηση ΤΠΕ με τους μαθητές τους. Η «παρέμβαση» μπορεί να είναι από μια μικρής έκτασης δράση, όπως είναι μια μικρή παρουσίαση στους μαθητές με χρήση data projector, έως μια ολόκληρη διδασκαλία, στη βάση ενός πλήρους σεναρίου/ εκπαιδευτικής δραστηριότητας με χρήση ΤΠΕ, της οποίας είναι πιθανόν να έχει προηγηθεί «παρέμβαση» προετοιμασίας και εξοικείωσης των μαθητών με τα εργαλεία ή εκπαιδευτικά λογισμικά που θα χρησιμοποιήσουν. Για λόγους διευκόλυνσης των εκπαιδευτικών στην ένταξη των «παρεμβάσεων» στην εκπαιδευτική διαδικασία (πχ. για την αντιμετώπιση ζητημάτων: εναρμόνισης με το πρόγραμμα σπουδών, διαθεσιμότητας σχολικού εργαστηρίου, κ.α.), αυτές είναι δυνατόν να μην κατανέμονται ισομερώς στις εβδομάδες της περιόδου «εφαρμογής στην τάξη».
Σημειώνεται ότι για την πρώτη επιμορφωτική περίοδο του έργου (Φεβρουάριος – Ιούνιος 2010), λόγω ειδικών συνθηκών στο χρονοδιάγραμμα της επιμόρφωσης, η περίοδος εφαρμογής στην τάξη έχει διάρκεια 6 εβδομάδων και περιλαμβάνει αντίστοιχο αριθμό «παρεμβάσεων».

Why google apps in education

Ο ΥΜΝΟΣ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ

Ένας θαυμάσιος ύμνος από την υπέροχη φωνή του Πέτρου Γαϊτάνου.

Οι 11 κανόνες του Bill Gates

Ο Bill Gates σε μια πρόσφατη ομιλία του σε ένα γυμνάσιο, μίλησε για
11 κανόνες ζωής που δεν έμαθαν και δεν θα μάθουν στο σχολείο. Μιλάει για το πως οι «προοδευτικοί» δάσκαλοι δημιούργησαν μια γενιά χωρίς αίσθηση της πραγματικότητας και πως αυτή αντίληψη προετοιμάζει τα παιδιά να αποτύχουν στον πραγματικό κόσμο.
Κανόνας 1: Η ζωή δεν είναι δίκαιη - συνήθισέ το!
Κανόνας 2: Ο κόσμος δεν ενδιαφέρεται για την αυτό-εκτίμησή σου.
Περιμένει πρώτα να επιτύχεις εσύ ο ίδιος κάτι ΠΡΙΝ αισθανθείς καλά με τον εαυτό σου.
Κανόνας 3: Δεν θα κερδίσεις 60.000 ευρώ το χρόνο τελειώνοντας το σχολείο. Δεν πρόκειται να γίνεις αντιπρόεδρος με δωρεάν αυτοκίνητο και κινητό τηλέφωνο μέχρι να τα κερδίσεις και τα δύο.
Κανόνας 4: Εάν νομίζεις ότι ο καθηγητής σου είναι σκληρός, περίμενε μέχρι να δεις το αφεντικό.
Κανόνας 5: Το γύρισμα των μπιφτεκιών δεν σου μειώνει την
αξιοπρέπεια. Οι παππούδες σου είχαν μια διαφορετική λέξη για αυτή την
εργασία: την έλεγαν ευκαιρία.
Κανόνας 6: Εάν τα μουσκέψεις, ΔΕΝ ΦΤΑΙΝΕ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΣΟΥ. Γι' αυτό μην κλαψουρίζεις για τα δικά σου λάθη, αλλά μάθε από αυτά.
Κανόνας 7: Πριν γεννηθείς, οι γονείς σου δεν ήταν τόσο βαρετοί όσο είναι σήμερα. Έγιναν έτσι πληρώνοντας τους λογαριασμούς σου, καθαρίζοντας τα ρούχα σου και ακούγοντάς σε να λες πόσο «cool» είσαι. Πριν λοιπόν σώσεις τα δάση από τα παράσιτα της γενιάς των γονιών σου, προσπάθησε να καθαρίσεις τη ντουλάπα στο δωμάτιό σου.
Κανόνας 8: Το σχολείο μπορεί να έχει βρει τον τρόπο να εξαλείψει τις διαφορές μεταξύ κερδισμένων και χαμένων, αλλά η ζωή ΟΧΙ. Μερικά σχολεία έχουν απορρίψει τις αρνητικές βαθμολογίες και θα σου δώσουν όσες ευκαιρίες θέλεις για να βρεις τη σωστή απάντηση. Αυτή η κατάσταση δεν μοιάζει ούτε στο ελάχιστο με την πραγματική ζωή.
Κανόνας 9: Η ζωή δεν είναι χωρισμένη σε εξάμηνα. Δεν υπάρχουν
ολόκληρα καλοκαίρια διακοπών και πολύ λίγοι υπάλληλοι είναι διατεθειμένοι να
σε βοηθήσουν να «βρεις» τον εαυτό σου. Αυτό μπορείς να το κάνεις στον
ελεύθερο χρόνο σου.
Κανόνας 10: Η τηλεόραση ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ η πραγματική ζωή. Στη πραγματική
ζωή οι άνθρωποι είναι στις δουλειές τους και όχι στα μπαρ και στα καφενεία.
Κανόνας 11: Να είσαι ευγενικός με τους σπασίκλες. Στο τέλος μάλλον
θα καταλήξεις να δουλεύεις για έναν από αυτούς.

Εγκύκλιος του υπ. Παιδείας για την έναρξη ψηφιακής επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών πριν το Πάσχα

ΘΕΜΑ: «Διάθεση σχολικών εργαστηρίων και υποδομών ΤΠΕ σχολικών μονάδων για την πρακτική άσκηση των επιμορφούμενων εκπαιδευτικών (εφαρμογή στην τάξη) στο πλαίσιο των προγραμμάτων επιμόρφωσης Β΄ Επιπέδου»

ΣΧΕΤ: «Κανονισμός Λειτουργίας Σχολικού Εργαστηρίου Πληροφορικής και Εφαρμογών Η/Υ» Στο πλαίσιο της πράξης «Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση και Εφαρμογή των ΤΠΕ στη Διδακτική Πράξη» (http://b-epipedo2.cti.gr), υλοποιούνται προγράμματα επιμόρφωσης Β΄ Επιπέδου για εκπαιδευτικούς των κλάδων ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70. Η τρέχουσα πρώτη επιμορφωτική περίοδος διεξάγεται το διάστημα Φεβρουαρίου – Ιουνίου 2010, ενώ προβλέπονται δύο ακόμη επιμορφωτικές περίοδοι κατά τις επόμενες δύο σχολικές χρονιές.
Η Επιμόρφωση αυτή συμπληρώνεται με την εφαρμογή γνώσεων και δεξιοτήτων μέσα στη σχολική τάξη από τους επιμορφούμενους εκπαιδευτικούς, ως οργανικό κομμάτι της επιμορφωτικής διαδικασίας, με την υποστήριξη και καθοδήγηση των επιμορφωτών και των υποστηρικτικών δομών της Πράξης.
Ως εκ τούτου, προβλέπεται να υλοποιηθούν από τους εκπαιδευτικούς που επιμορφώνονται, διδασκαλίες με χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ.
Ειδικότερα οι επιμορφούμενοι εκπαιδευτικοί στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων για εφαρμογή στην τάξη, θα κληθούν με την υποστήριξη των επιμορφωτών τους να σχεδιάσουν, να προετοιμάσουν και υλοποιήσουν μαθήματα στις τάξεις τους, αξιοποιώντας τις κατά περίπτωση διαθέσιμες υποδομές πληροφορικής των σχολικών μονάδων στις οποίες διδάσκουν.
Καλούνται οι Διευθυντές καθώς και οι υπεύθυνοι για τη λειτουργία των ψηφιακών υποδομών των σχολικών μονάδων (σχολικά εργαστήρια ή άλλου τύπου υπολογιστικές και δικτυακές υποδομές), να εξασφαλίσουν στους επιμορφούμενους εκπαιδευτικούς τη διαθεσιμότητα των υποδομών αυτών, διαμορφώνοντας κατάλληλα το πρόγραμμα λειτουργίας και χρήσης τους.

Η έναρξη των σχετικών δραστηριοτήτων για την παρούσα επιμορφωτική περίοδο θα ξεκινήσει μία εβδομάδα πριν από τις διακοπές του Πάσχα και θα διαρκέσει μέχρι το τέλος των μαθημάτων, ενώ για τις επόμενες περιόδους, προβλέπεται να ξεκινήσει αρκετά νωρίτερα μέσα στη σχολική χρονιά (πριν από τις διακοπές των Χριστουγέννων) και να διαρκέσει επίσης μέχρι το τέλος των μαθημάτων.
Ο Γενικός Γραμματέας του ΥΠΔΒΜΘ
Βασίλειος Κουλαϊδής

ρατσισμός2

See more presentations by TSEP | Upload your own PowerPoint presentations