"Διδακτικές προτάσεις φιλολογικών μαθημάτων με ΤΠΕ" Σύνδεσμος Φιλολόγων Τρικάλων

Ο Σύνδεσμος Φιλολόγων Ν. Τρικάλων προσκαλεί τους φιλόλογους του νομού να συμμετάσχουν στην ημερίδα που διοργανώνει με θέμα: «Διδακτικές προτάσεις φιλολογικών μαθημάτων με ΤΠΕ και διαδραστικό πίνακα».
Εισηγητές θα είναι η κ. Άννα Μπουκουβάλα, φιλόλογος του Πειραματικού Γυμνασίου Ζωσιμαίας Ιωαννίνων, επιμορφώτρια Β’ Επιπέδου, και ο κ. Γεώργιος Πλεύρης, φιλόλογος, διευθυντής του Γυμνασίου Οινόης Καστοριάς, επιμορφωτής Β’ Επιπέδου.

Η ημερίδα θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 10 Δεκεμβρίου 2010 και ώρα 4-8 μ.μ. στα εργαστήρια πληροφορικής του 7ου Γενικού Λυκείου Τρικάλων (Όπισθεν 1ου Λυκείου και 4ου Γυμνασίου, είσοδος από οδό Αργοναυτών).
• Στους συμμετέχοντες φιλόλογους θα χορηγηθεί βεβαίωση συμμετοχής.
• Εάν ο αριθμός των αιτήσεων συμμετοχής υπερβαίνει τον αριθμό των προβλεπόμενων θέσεων, θα διενεργηθεί κλήρωση.
• Δηλώσεις συμμετοχής μπορούν να γίνουν μέχρι την Τρίτη 7 Δεκεμβρίου:
1) στο email: mail@filologoi.grΑυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.
2) στα τηλέφωνα: 6936646807 (Vodafone) - (Ευθύμιος Κουφογιάννης)
977561015 (Cosmote) - (Αθηνά Κανάτα)
Το Δ.Σ. του Συνδέσμου ευχαριστεί θερμά το 7ο Γενικό Λύκειο Τρικάλων για τη φιλοξενία της ημερίδας και ιδιαίτερα τον διευθυντή κ. Χρήστο Ζορμπά που ανταποκρίθηκε πρόθυμα στο αίτημά μας για την παραχώρηση των εργαστηρίων πληροφορικής του σχολείου.
Σύνδεσμος Φιλολόγων Τρικάλων

Περάκειος ιστορία

Απολαυστική ιστορία της Ελλάδας, από το δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο μέχρι τις μέρες μας σε 13 λεπτά και 39 δευτερόλεπτα, μέσα από τις ταινίες του Νίκου Περάκη..

Εικονικές περιηγήσεις

Οι δυνατότητες του δικτύου είναι απεριόριστες. Τώρα πια υπάρχει η δυνατότητα περιήγησης 360°  σε οποιοδήποτε μέρος του κόσμου. Θαυμάστε:


Υπολογιστές στην αρχαιότητα

Εμείς όντως ανακαλύψαμε τους υπολογιστές!!!

και το δεύτερο μέρος

Σύ σωλήν!!
Εντυπωσιακότατον!!

Scribblar

Ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο σύγχρονης διαδραστικής συνεργασίας είναι και το σχετικά καινούργιο Scribblar. Το μόνο που χρειάζεστε είναι ένας περιηγητής ιστού, όπως ο Firefox ή ο Chrome

Προσφέρει έναν κοινό ασπροπίνακα για πολλούς χρήστες ταυτόχρονα. Επιτρέπει στους χρήστες να συνεργάζονται σε πραγματικό χρόνο, βλέποντας όλοι τις κινήσεις των υπολοίπων. Υποστηρίζει τη χρήση εικόνων, κειμένου, σχημάτων, παρουσιάσεων, αρχείων pdf, ήχου καθώς και γραπτής συνομιλίας. Πρόκειται για ένα αρκετά χρήσιμο εργαλείο συνεργατικής μάθησης που θα μπορούσε να αξιοποιηθεί με πολλούς τρόπους στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Αναμένεται και ο πλήρης εξελληνισμός του ;-) από τον γράφοντα.
Ενημέρωση: Ο εξελληνισμός έχει ολοκληρωθεί. Για να επιλέξουμε Ελληνικά από το πάνω δεξιό μέρος της εφαρμογής αντί για English επιλέγουμε ελληνικά από το αναπτυσσόμενο μενού.
http://www.scribblar.com/rooms/index.cfm?r=44mwr8

Ψηφιακό σχολείο

Έγινε η παρουσίαση της ψηφιακής διάστασης του Νέου Σχολείου και ανακοινώθηκε η ψηφιακή πλατφόρμα που τέθηκε σε δοκιμαστική λειτουργία στην ηλεκτρονική διεύθυνση: http://digitalschool.ypaideias.gr/
Διατίθενται αρκετά από τα βιβλία όλων των βαθμίδων σε ψηφιακή μορφή και εμπλουτισμένα με πρόσθετο διαδραστικό υλικό (animations, videos, υπερσυνδέσμους, κλπ).
Μπορείτε να δείτε και το σχετικό βίντεο του Υπουργείου για το ξεκίνημα του ψηφιακού σχολείου.

Όλοι οι τίτλοι εκπαιδευτικού λογισμικού

Στη σελίδα αυτή θα βρείτε όλους τους τίτλους Εκπαιδευτικού Λογισμικού που έχει προμηθευτεί το Υ.Π.Δ.Β.Μ.Θ. στα πλαίσια διαφόρων έργων.
Οι τίτλοι είναι ταξινομημένοι αλφαβητικά και όσοι από αυτούς έχουν την ένδειξη Ναι στη στήλη DownLoad Status μπορείτε να τους κατεβάσετε στον υπολογιστή σας ανάλογα με τα δικαιώματα του λογαριασμού σας. Συνηθέστατα οι σχολικές μονάδες χρησιμοποιούν τους κωδικούς πρόσβασης στις υπηρεσίες του Υ.Π.Δ.Β.Μ.Θ. ενώ οι εκπαιδευτικοί τους αντίστοιχους κωδικούς τους στο sch.gr (προϋποθέτει εγγραφή που μπορεί να γίνει εδώ). Περιλαμβάνονται περίπου 180 τίτλοι (η λίστα ανανανεώνεται συνεχώς)

Πώς φορολογούσαν οι αρχαίοι

Εύποροι και πόρνες, μέτοικοι και σύμμαχοι, όλοι φορολογούνταν στην αρχαία Αθήνα. Τα τεκμήρια στο Επιγραφικό Μουσείο

Εάν οι αρχαίοι Αθηναίοι δεν ήταν μάστορες στην επιβολή και την είσπραξη φόρων, σήμερα ίσως να μην υπήρχε ο Παρθενώνας. Υπερβολή; Κι όμως, χάρη στο χαράτσι που πλήρωναν οι άλλες πόλεις κατά την Α' Αθηναϊκή Συμμαχία -ειδικότερα από το 454 π.Χ., το ένα εξηκοστό του ετήσιου φόρου πήγαινε υπέρ της... θεάς Αθηνάς- ο Περικλής εξοικονόμησε τα χρήματα για να χτιστεί ο περίφημος ναός.

Ορισμένες από τις επιγραφές του Επιγραφικού Μουσείου μάς αποκαλύπτουν πώς οι αρχαίοι Αθηναίοι γέμιζαν το κρατικό ταμείο Ορισμένες από τις επιγραφές του Επιγραφικού Μουσείου μάς αποκαλύπτουν πώς οι αρχαίοι Αθηναίοι γέμιζαν το κρατικό ταμείο Πριν από 2.500 χρόνια τα κρατικά ταμεία της Αθήνας ήταν γεμάτα, χωρίς τη βοήθεια των οικονομολόγων του Χάρβαρντ. Η οικονομική κρίση ήταν άγνωστη λέξη και το πλεόνασμα έφτανε σε τέτοιο ύψος που αν το είχε σήμερα ο Γ. Παπακωνσταντίνου θα έκλαιγε από χαρά. Και τότε όμως, χωρίς την πίεση των ευρωπαίων εταίρων, έμπαιναν φόροι με διάφορες ονομασίες, τακτικοί και έκτακτοι, άμεσοι και έμμεσοι, για δημόσια έργα, για στρατιωτικό εξοπλισμό, κ.λπ. Ουδείς διέφευγε. Πλήρωναν οι έχοντες και κατέχοντες, πλήρωναν όμως και οι μέτοικοι, οι ξένοι δηλαδή, πλήρωναν και οι πόρνες!

Οι αρχαίοι φόροι έμπαιναν με την έγκριση της Βουλής. Οσο για τη διαφάνεια, τα ονόματα όσων πλήρωναν αναγράφονταν στους φορολογικούς καταλόγους της εποχής, που βρίσκονταν σε κοινή θέα. Πάνω σε πέτρινες πλάκες και στήλες δηλαδή, σαν αυτές που υπάρχουν στο Επιγραφικό Μουσείο, ένα γνωστό-άγνωστο αλλά πολύ ενδιαφέρον μουσείο στην οδό Τοσίτσα 1, που αναδεικνύει και τεκμηριώνει κομμάτια της Ιστορίας.

Εκεί βρήκαμε τη μνημειώδη «Στήλη της εξηκοστής», έναν λίθινο φορολογικό κατάλογο ύψους 3,5 μέτρων όπου είναι καταγεγραμμένες κατά γεωγραφικές ενότητες οι καταβολές των συμμάχων της Α' Αθηναϊκής Συμμαχίας την περίοδο 454/3-440/39 π.Χ., προκειμένου να υπάρχει μια «καβάντζα» για να αντιμετωπιστούν οι Πέρσες. Οι εισφορές ήταν ανάλογες με την οικονομική κατάσταση των 265 συμμάχων. Βλέπουμε δηλαδή από τους Ιωνες οι Κυμαίοι να πληρώνουν 12 τάλαντα (6.000 δραχμές) και οι Νισύριοι μόλις ένα, ενώ από τη Θράκη οι Μενδαίοι έδιναν εννέα τάλαντα και οι Θάσιοι 30!

«Εκτός από αυτόν τον τακτικό φόρο, από το 440 π.Χ. η Αθήνα επέβαλλε στους συμμάχους της και έκτακτη εφάπαξ εισφορά, τη λεγόμενη επιφορά», μας πληροφορεί η διευθύντρια του Επιγραφικού Μουσείου Μαρία Λαγογιάννη. «Η δε είσπραξη είχε ανατεθεί σε ειδικούς άρχοντες, τους Ελληνοταμίες».

Οπως αποδεικνύεται, οι αρχαίοι Αθηναίοι είχαν πολλά κόλπα για την είσπραξη των φόρων. Οταν οι άλλες πόλεις άρχισαν να διαμαρτύρονται ενόψει της Β' Αθηναϊκής Συμμαχίας, οι Αθηναίοι τους υποσχέθηκαν ότι θα καταργήσουν τον συμμαχικό φόρο. Αυτό που έκαναν τελικά ήταν να του αλλάξουν όνομα και να τον πουν «σύνταξη».

Η κυρίαρχη αθηναϊκή πολιτεία είχε διάφορες πηγές για να γεμίζει το δημόσιο ταμείο. Υπήρχαν οι καταβολές για εκμίσθωση δημόσιας περιουσίας (κτήματα, οικοδομήματα ή τα μεταλλεία του Λαυρίου), υπήρχαν και οι δικαστικές καταβολές.

Κι άλλα τακτικά τέλη γέμιζαν τον κρατικό κορβανά: για να εισαχθούν και να εξαχθούν προϊόντα από τα αττικά λιμάνια (πεντηκοστή), ή για να εισαχθούν εμπορεύματα από τις πύλες της πόλης (διαπύλιον). Καμία εξαίρεση. Οι μέτοικοι έπρεπε να ανανεώνουν επί πληρωμή μία φορά το χρόνο την άδεια παραμονής τους στην Αθήνα (μετοίκιον), ενώ κατέβαλλαν και επιπρόσθετο τέλος για να έχουν το δικαίωμα να εργασθούν (ξενικόν). Οι δε οίκοι έδιναν τον... πορνικό φόρο.

Οι αμυντικές δαπάνες

Μέρος των κρατικών εσόδων πήγαινε για δημόσια έργα. Σε μια στήλη του μουσείου (432/1 π.Χ.) σώζονται δύο τροπολογίες σε ψήφισμα που σχετίζονται πιθανότατα με τη βελτίωση του συστήματος ύδρευσης της Αθήνας ή την κατασκευή και επισκευή των κρηνών. «Το έργο είχε προγραμματιστεί να γίνει "από ολιγίστων χρημάτων", αλλά κατά προτεραιότητα», εξηγεί η Μ. Λαγογιάννη. «Η οικογένεια του Περικλή μάλλον προσφέρθηκε να καλύψει τη δαπάνη, αλλά η πόλη αποφάσισε τα χρήματα να δοθούν από τον φόρο των συμμαχικών πόλεων».

Οι αρχαίοι ημών πρόγονοι φρόντιζαν, επίσης, να εξασφαλίσουν κονδύλια για την άμυνα. «Οι πιο εύποροι ήταν υποχρεωμένοι να αναλαμβάνουν την "τριηραρχία", την ετήσια δαπάνη για εξοπλισμό ενός πολεμικού πλοίου και τη σίτιση των ναυτών, που καθορίζονταν σε μια δραχμή ανά ναύτη ημερησίως», συνεχίζει η διευθύντρια του μουσείου, το οποίο εκθέτει μια σχετική στήλη του 481/0 π.Χ.

Χρειαζόταν τόλμη για να αρνηθεί κάποιος αυτό το σημαντικό έξοδο. Σε αυτή την περίπτωση έπρεπε να υποδείξει κάποιον άλλον, που θεωρούσε πιο πλούσιο, και να προτείνει αντίδοση. Να ανταλλάξει, δηλαδή, την περιουσία του με την περιουσία του πλουσιότερου. Αν ο άλλος πολίτης αρνιόταν, τότε η ανάθεση γινόταν από τα αρμόδια δικαστήρια.

Υποχρεωτική, αλλά ιδιαίτερα τιμητική ήταν και η χορηγία, η ανάληψη της δαπάνης για την προετοιμασία του χορού, τις θρησκευτικές εκδηλώσεις, τις παραστάσεις των δραματικών αγώνων. «Η χορηγία στοίχιζε 300-5.000 δρχ., όταν τον 5ο αιώνα ο ετήσιος μισθός της ιέρειας της Αθηνάς Νίκης ήταν 50 δρχ.», τονίζει η Μ. Λαγογιάννη, καθώς μας δείχνει μια στήλη του 313/2 π.Χ. Πρόκειται για τιμητικό ψήφισμα του Δήμου Αιξωνής (η σημερινή Γλυφάδα) για δύο χορηγούς, τον Αυτέα και τον Φιλοξενίδη, οι οποίοι «καλώς και φιλοτίμως εχορήγησαν».

Σαν να μην έφταναν και τότε τα τακτικά μέτρα, υπήρχαν και έκτακτα. Οπως η «επίδοσις» (σε χρήματα ή για την εκτέλεση συγκεκριμένου δημόσιου έργου) την οποία κατέβαλλαν οι πλούσιοι αλλά και οι μέτοικοι για την ενίσχυση της πόλης σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης. Κι ακόμα η «εισφορά» σε περίοδο πολέμου για στρατιωτικές δαπάνες.

Κι αν κάποιος πιανόταν να φοροδιαφεύγει, ο νόμος ήταν αυστηρός, ακόμα και για τον φοροεισπράκτορα. Για του λόγου το αληθές, υπάρχει ένα ψήφισμα του 510 π.Χ. για τους αθηναίους κληρούχους στη Σαλαμίνα, οι οποίοι ήταν υποχρεωμένοι να καταβάλλουν φόρο, να εκτελούν τη στρατιωτική τους θητεία, ενώ δεν επιτρέπονταν να εκμισθώσουν τη γη που τους είχε παραχωρηθεί. Εάν τα παραβίαζαν, πλήρωναν πρόστιμο, το τριπλάσιο του μισθώματος, στο Δημόσιο.

Οχι μόνον αυτές τις επιγραφές, αλλά και πολλές άλλες, πάνω από 13.400 διαθέτει το Επιγραφικό Μουσείο, που χρονολογούνται από το 8ο αι. π.Χ. έως και τους παλαιοχριστιανικούς χρόνους. Ανάμεσά τους ο άβαξ από τη Σαλαμίνα με αριθμητικά σύμβολα, η αρχαιότερη επιγραφή σε λίθο από την Ακρόπολη, ο Ιερός Νόμος του Εκατόμπεδου, κ.ά.

Προσιτό, στο κέντρο της Αθήνας και πάντα με δωρεάν είσοδο, το μουσείο οργάνωσε πριν από λίγες ημέρες ένα επιτυχημένο τριήμερο εκδηλώσεων με εκθέσεις δημιουργών της Σχολής Καλών Τεχνών και του Πολυτεχνείου, προβολές ταινιών, μουσική με αρχαία όργανα, αφήγηση παραμυθιών. Στόχος του να φέρει πιο κοντά όσους κατοικούν ή εργάζονται στα Εξάρχεια. Παράλληλα συνεχίζονται τα εκπαιδευτικά προγράμματά για τη γένεση της γραφής και της δημοκρατίας, ενώ κυκλοφόρησε και το ημερολόγιό του που είναι αφιερωμένο στους αττικούς μήνες.
Πηγή: Ελευθεροτυπία

Περίοδος πιστοποίησης Β΄ Επιπέδου - Δεκέμβριος 2010

Λοιπόν συνάδελφοι, με αρκετή καθυστέρηση, ανακοινώθηκαν οι προσφερόμενες ημερομηνίες για την Πιστοποίηση στο Β' Επίπεδο. Οι ημερομηνίες είναι όλες μέσα στον Δεκέμβριο, οπότε είναι καιρός να αρχίσει το ξεσκόνισμα των σημειώσεων, του δικτύου, των σεναρίων.
Πιστεύω ότι πρέπει να συμμετέχετε όλοι όσοι παρακολουθήσατε  προγράµµατα επιµόρφωσης β’ επιπέδου, σε οποιαδήποτε περίοδο, ασχέτως με την παραπέρα ενασχόλησή σας με τις ΤΠΕ, δεδομένου του γεγονότος ότι ακόμη και στην απευκταία περίπτωση της αποτυχίας έχετε το δικαίωμα να συμμετάσχετε και στην επόμενη περίοδο πιστοποίησης.
Η συμμετοχή σας στις εξετάσεις, μετά την όποια προετοιμασία, θα σας δώσει την ευκαιρία να (ξανα)έλθετε σε επαφή με το καθόλα ενδιαφέρον αντικέιμενο των ΤΠΕ στην εκπαίδευση.

Σας παραθέτω ολόκληρη την ανακοίνωση:

Πιστοποίηση εκπαιδευτικών που παρακολούθησαν επιτυχώς προγράµµατα επιµόρφωσης β’ επιπέδου
Στο πλαίσιο της Πράξης µε το γενικό τίτλο «Επιµόρφωση των Εκπαιδευτικών για την Αξιοποίηση και Εφαρµογή των ΤΠΕ στη Διδακτική Πράξη» που είναι ενταγµένη στους άξονες 1,2 και 3 του Ε.Π.«Εκπαίδευση και δια βίου µάθηση», ΕΣΠΑ 2007-2013, η οποία υλοποιείται µε τη συγχρηµατοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταµείου και είναι ευρύτερα γνωστή ως έργο επιµόρφωσης β’ επιπέδου, θα ξεκινήσει σύντοµα η περίοδος πιστοποίησης των εκπαιδευτικών που αποφοίτησαν από τα Κέντρα Στήριξης Επιµόρφωσης (ΚΣΕ) έχοντας παρακολουθήσει επαρκώς προγράµµατα επιµόρφωσης β’ επιπέδου διάρκειας 96 ωρών στο πλαίσιο της παραπάνω Πράξης ή του προηγούµενου σχετικού έργου.
Η αξιολόγηση γνώσεων και δεξιοτήτων των επιµορφούµενων εκπαιδευτικών θα πραγµατοποιηθεί σε Κέντρα Πιστοποίησης (ΚεΠις), που είναι κατάλληλα εξοπλισµένα εργαστήρια Πανεπιστηµίων ή/και ΑΤΕΙ.
Στόχος της διαδικασίας πιστοποίησης είναι να διαπιστωθεί κατά πόσο οι εκπαιδευτικοί που παρακολούθησαν τα προγράµµατα επιµόρφωσης β’ επιπέδου στα ΚΣΕ απέκτησαν τις απαραίτητες θεωρητικές γνώσεις σε θέµατα διδακτικής µε τα νέα µέσα και ανέπτυξαν τις απαιτούµενες δεξιότητες ώστε να είναι σε θέση να οργανώσουν διδασκαλίες στο αντικείµενό τους µε χρήση και αξιοποίηση των νέων εργαλείων ΤΠΕ.
Η τελική δοκιµασία συνίσταται σε µία οnline εξέταση, η οποία θα διενεργηθεί στα ΚεΠις και περιλαµβάνει ένα αυτοµατοποιηµένο και ένα µη αυτοµατοποιηµένο µέρος. Τα δύο µέρη της τελικής δοκιµασίας διενεργούνται σε ενιαία χρονική περίοδο, µε ανώτατη διάρκεια για κάθε εξεταζόµενο τις 4 ώρες.

Η τρισδιάστατη τέχνη του δρόμου

Είναι πραγματικά εντυπωσιακό να βλέπεις κάποιους ταλαντούχους καλλιτέχνες να οδηγούν την τέχνη του δρόμου σε ένα άλλο επίπεδο. Πρόκειται για την ανεξάντλητη δημιουργικότητα των ανθρώπων που προσφέρουν την τέχνη τους εντελώς δωρεάν σε όλους εμάς.
Πρόκειται για "πίνακες" δημιουργημένους τόσο ρεαλιστικά που μερικές φορές τα όρια μεταξύ της πραγματικότητας και της φαντασίας είναι δυσδιάκριτα.
Πρέπει να έχουμε υπόψη μας ότι όλα αυτά γίνονται μόνο με τη φαντασία του καλλιτέχνη και λίγο χρώμα.
Πίνακες που σοκάρουν με τον απίστευτο τρισδιάστατο ρεαλισμό τους.
Αξίζει να σημειωθεί εδώ ότι όλοι οι πίνακες είναι αναμορφικοί, δηλαδή εικόνες που μπορεί να γίνουν αντιληπτές μόνο όταν τις κοιτάμε μόνο από μια συγκεκριμένη γωνία.
Η προοπτική είναι καταπληκτική και το βάθος πεδίου κυριολεκτικά ασύλληπτο.
Συγκέντρωσα σε μια παρουσίαση τα πιο αντιπροσωπευτικά δείγματα αυτών των έργων
Απολαύστε τα..

Και για όσους ενδιαφέρονται περισσότερο μπορούν να δούν δύο από τους καλύτερους καλλιτέχνες του είδους, τον Julian Beever και τον Edgar Müller επί το έργον.