Χρήσιμα δωρεάν προγράμματα χωρισμένα σε επί μέρους κατηγορίες, υπάρχουν συγκεντρωμένα στον ιστότοπο http://sxoleio.eu/ . Επιλέξτε και δοκιμάστε τα..
Επικοινωνήστε, εκφραστείτε, συνεργαστείτε, δικτυωθείτε!
Στα πλαίσια της αναβάθμισης των υπηρεσιών του το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο ενημερώνει τα μέλη του (σχολεία, εκπαιδευτικοί, μαθητές) για τη μετεξέλιξη της υπηρεσίας ιστολογίων σε μία ολοκληρωμένη και ενιαία υπηρεσία Εκπαιδευτικών Κοινοτήτων και Ιστολογίων http://blogs.sch.gr.
Η υπηρεσία προσφέρει σύγχρονα εργαλεία συμμετοχικού ιστού (Web 2.0) ενταγμένα σε παιδαγωγικό πλαίσιο, όπως:
- Κοινότητες: Τα μέλη μπορούν να δημιουργούν κοινότητες (ιδιωτικές, δημόσιες, κρυφές) για να μοιράζονται πληροφορίες για θεματικές περιοχές που αυτά επιλέγουν και που τους ενδιαφέρουν.
- Ιστολόγια: Τα μέλη μπορούν να συντηρούν το ατομικό ιστολόγιο ή να συγγράφουν από κοινού στο ιστολόγιο της κοινότητας.
- Ροή δραστηριοτήτων: Παρουσιάζει τη δραστηριότητα κάθε μέλους ή κάθε κοινότητας όπως επίσης και τη συνολική δραστηριότητα όλου του δικτύου.
- Εκτεταμένο προφίλ: Επιτρέπει τη δημιουργία επιπλέον πεδίων για το προφίλ κάθε μέλους. Τα μέλη επιλέγουν ποιες πληροφορίες επιθυμούν να μοιραστούν με την κοινότητα.
- Προσωπικά Μηνύματα: Επιτρέπει στα μέλη να επικοινωνούν μεταξύ τους απευθείας.
- Φίλοι: Τα μέλη μπορούν να δημιουργήσουν λίστες των διαδικτυακών φίλων τους.
- Παρουσίαση δραστηριότητας ιστολογίων: παρουσιάζει τη δραστηριότητα υφιστάμενων ιστολογίων και τη δημιουργία νέων ιστολογίων, σε ολόκληρο το δίκτυο.
- Βήμα διαλόγου: Επιτρέπει στις κοινότητες να δημιουργούν και να διαχειρίζονται το δικό τους χώρο συζήτησης.
- Ενημέρωση Κατάστασης: Παρέχει την τρέχουσα κατάσταση μέλους, αναδημοσίευση δραστηριότητας από το προφίλ του μέλους, κλπ.
Σε αφορά στα ιστολόγια είναι γνωστό ότι πρόκειται για ψηφιακά εργαλεία δεύτερης γενιάς που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην παιδαγωγική διαδικασία λόγω της διαδραστικότητας και της δυνατότητας για ομαδική εργασία που προσφέρουν. Τα ιστολόγια μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην Εκπαίδευση:
Ετικέτες
blog
Κατεβάστε δωρεάν (και νόμιμα) 1000 τραγούδια του Μίκη Θεοδωράκη!!!
Μια ομάδα από φίλους της μουσικής του Μίκη Θεοδωράκη διάλεξε 1000 τραγούδια από το έργο του, και πρότεινε την δωρεάν διάδοση των 50 CD που προέκυψαν από χέρι σε χέρι.
Την πρόταση αυτή την αποδέχτηκε με χαρά ο Μίκης μέσα από την τηλεοπτική εκπομπή της ΝΕΤ "Στην Υγειά Μας". Ο Χρήστος, φίλος της μουσικής του Μίκη Θεοδωράκη κι αυτός, επεξεργάστηκε και συμπίεσε τα 1000 τραγούδια, φροντίζοντας έτσι ώστε τα 50 CD της αρχικής συλλογής να γίνουν 10 για να χωρέσουν σε μία κασετίνα.
Επιπλέον, ο Μίκης συμφώνησε απόλυτα να γίνει η διακίνηση των 1000 αυτών τραγουδιών και μέσα από το διαδίκτυο.
Aποτέλεσμα όλων αυτών είναι και η δημιουργία του blog mikis1000songs.blogspot.com, στο οποίο μπορείτε να βρείτε και οδηγίες για το πώς θα κατεβάσετε αυτά τα τραγούδια.
Ετικέτες
Μίκης Θεοδωράκης
Ελευθερολογία πριν και μετά το Διαδίκτυο
Του Πάσχου Mανδραβέλη
Συνήθως τα έγγραφα που οι κυβερνήσεις θέλουν να μείνουν κρυφά, έρχονται στη δημοσιότητα κατά μερικές δεκάδες σελίδες. Τόσες συνήθως μπορούν να φωτοτυπηθούν και να διαρρεύσουν στον Τύπο. Οχι όμως στην εποχή της πληροφορικής τεχνολογίας. Χωρίς αυτή δεν θα μπορούσε να υπάρχει κάτι σαν το κίνημα των WikiLeaks. Για ένα απλό λόγο: 251.287 διπλωματικά έγγραφα, που ήταν η τελευταία φουρνιά, είναι αδύνατον να φωτοτυπηθούν και να μοιραστούν. Μπορούν όμως να αντιγραφούν και να αποσταλούν ψηφιακά με το πάτημα ενός κουμπιού.
Στην εποχή προ της πληροφορικής τεχνολογίας υπάρχει μόνο μια σχετικά μεγάλη διαρροή εγγράφων. Το 1967, ο υπουργός Άμυνας των ΗΠΑ Ρόμπερτ Μακναμάρα, έδωσε εντολή να αποτυπωθεί η πορεία και η κατάσταση του πολέμου στο Βιετνάμ. Το έργο των 36 αναλυτών, που πήρε την ονομασία «Εγγραφα του Πενταγώνου», απαρτιζόταν από 3.000 σελίδες ιστορικής ανάλυσης για τον πόλεμο και 4.000 επίσημα έγγραφα. Από αυτές τις 7.000 σελίδες διέρρευσε ένα μεγάλο κομμάτι κατ' αρχήν στους New York Times και κατόπιν σε 15 ακόμη εφημερίδες των ΗΠΑ.
Έλεγαν ψέματα.......
Συνήθως τα έγγραφα που οι κυβερνήσεις θέλουν να μείνουν κρυφά, έρχονται στη δημοσιότητα κατά μερικές δεκάδες σελίδες. Τόσες συνήθως μπορούν να φωτοτυπηθούν και να διαρρεύσουν στον Τύπο. Οχι όμως στην εποχή της πληροφορικής τεχνολογίας. Χωρίς αυτή δεν θα μπορούσε να υπάρχει κάτι σαν το κίνημα των WikiLeaks. Για ένα απλό λόγο: 251.287 διπλωματικά έγγραφα, που ήταν η τελευταία φουρνιά, είναι αδύνατον να φωτοτυπηθούν και να μοιραστούν. Μπορούν όμως να αντιγραφούν και να αποσταλούν ψηφιακά με το πάτημα ενός κουμπιού.
Στην εποχή προ της πληροφορικής τεχνολογίας υπάρχει μόνο μια σχετικά μεγάλη διαρροή εγγράφων. Το 1967, ο υπουργός Άμυνας των ΗΠΑ Ρόμπερτ Μακναμάρα, έδωσε εντολή να αποτυπωθεί η πορεία και η κατάσταση του πολέμου στο Βιετνάμ. Το έργο των 36 αναλυτών, που πήρε την ονομασία «Εγγραφα του Πενταγώνου», απαρτιζόταν από 3.000 σελίδες ιστορικής ανάλυσης για τον πόλεμο και 4.000 επίσημα έγγραφα. Από αυτές τις 7.000 σελίδες διέρρευσε ένα μεγάλο κομμάτι κατ' αρχήν στους New York Times και κατόπιν σε 15 ακόμη εφημερίδες των ΗΠΑ.
Έλεγαν ψέματα.......
Ετικέτες
web2 διαδίκτυο
ΚΣΕ Κοζάνης 2010-11, 4ο Γυμνάσιο
ΚΣΕ Κοζάνης 2010-11
View more presentations or Upload your own.
Ετικέτες
2010-11,
4o,
ΚΣΕ Κοζάνης
Μεσαιωνικό γραφείο βοήθειας (helpdesk)
Εισαγωγή στη χρήση του ...βιβλίου
Οποιαδήποτε ομοιότητα με αντίστοιχους σημερινούς χρήστες είναι εντελώς συμπτωματική!!
Οποιαδήποτε ομοιότητα με αντίστοιχους σημερινούς χρήστες είναι εντελώς συμπτωματική!!
Ετικέτες
Επιμορφωτής επιμορφούμενος
Καλή αρχή!!
Καλή αρχή σε όλες και όλους!!
Και για να μπούμε στο κλίμα, (και να φροντίζουμε το περιβάλλον!!), παρακαλώ όλες και όλους να συμπληρώσετε αυτό το ερωτηματολόγιο.
Φιλόλογοι από το... μέλλον
Μια διαφορετική προσέγγιση στον τρόπο διδασκαλίας των φιλολογικών μαθημάτων είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν όσοι φιλόλογοι εκπαιδευτικοί παρακολούθησαν την χθεσινή ημερίδα του Συνδέσμου Φιλολόγων Ν. Τρικάλων στα εργαστήρια πληροφορικής του 7ου Γενικού Λυκείου. Εισηγητές ήταν η κ. Άννα Μπουκουβάλα, φιλόλογος του Πειραματικού Γυμνασίου Ζωσιμαίας Ιωαννίνων, επιμορφώτρια Β' Επιπέδου, και ο κ. Γεώργιος Πλεύρης, φιλόλογος, διευθυντής του Γυμνασίου Οινόης Καστοριάς, επιμορφωτής Β' Επιπέδου οι οποίοι ανέπτυξαν το θέμα «Φιλολογικό Εργαστήριο: «Διδάσκοντας ελληνική γλώσσα και λογοτεχνία με ανοιχτά διερευνητικά περιβάλλοντα και διαδικτυακές εφαρμογές».
Όπως δήλωσε ο πρόεδρος του Συνδέσμου κ. Ευθύμιος Κουφογιάννης, «στόχος της ημερίδας ήταν να επανασχεδιαστεί η διδακτική πράξη εισάγοντας τις νέες τεχνολογίες. Οι Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) μπορούν να βοηθήσουν στην προώθηση νέων μεθοδολογιών στη διδασκαλία και μάθηση των φιλολογικών μαθημάτων. Με τις ΤΠΕ προσφέρεται στους μαθητές η ευκαιρία να μην είναι παθητικοί δέκτες, αλλά ενεργοί συµµέτοχοι στην απόκτηση γνώσης. Γι' αυτό το λόγο ο Σύνδεσμος Φιλολόγων κάλεσε δύο εξαίρετους, μάχιμους εκπαιδευτικούς που έχουν κάνει σπουδαίο έργο στις ΤΠΕ, για να μυήσουν τους τρικαλινούς φιλολόγους στις νέες τεχνολογίες. Οι εκπαιδευτικοί από την πλευρά τους έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον με αποτέλεσμα οι αιτήσεις συμμετοχής να ξεπεράσουν κατά πολύ τον προβλεπόμενο αριθμό που μπορεί να φιλοξενήσουν τα εργαστήρια Πληροφορικής του 7ου Λυκείου Τρικάλων. Έτσι το Δ.Σ. του Συνδέσμου αποφάσισε με τη συναίνεση των εισηγητών να επαναλάβει την ημερίδα και το πρωί του Σαββάτου για να την παρακολουθήσουν όσοι φιλόλογοι εκπαιδευτικοί δεν κληρώθηκαν». Οι συμμετέχοντες φιλόλογοι είχαν τη δυνατότητα να ενημερωθούν θεωρητικά και να ασκηθούν πρακτικά στο εργαστήριο στη χρήση: ηλεκτρονικών λεξικών και σωμάτων κειμένων αναπαραστατικών και συνεργατικών εργαλείων μάθησης εργαλείων κοινωνικής δικτύωσης και στη δημιουργία ιστολογίου. Περισσότερο ενθουσίασε η λειτουργία του διαδραστικού πίνακα που θα αντικαταστήσει τον μαυροπίνακα με την κιμωλία.
Στην ημερίδα παραβρέθηκαν και τα μέλη του Δ.Σ. του Συνδέσμου, οι κ.κ. Αγγ. Αναγνώστου, Σπ. Βλιώρας, Αθ. Κανάτα, Γεωργ. Κολοβελώνη, Ειρ. Μιχαήλ και Αθ. Παπαδημητρίου.
Όπως δήλωσε ο πρόεδρος του Συνδέσμου κ. Ευθύμιος Κουφογιάννης, «στόχος της ημερίδας ήταν να επανασχεδιαστεί η διδακτική πράξη εισάγοντας τις νέες τεχνολογίες. Οι Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) μπορούν να βοηθήσουν στην προώθηση νέων μεθοδολογιών στη διδασκαλία και μάθηση των φιλολογικών μαθημάτων. Με τις ΤΠΕ προσφέρεται στους μαθητές η ευκαιρία να μην είναι παθητικοί δέκτες, αλλά ενεργοί συµµέτοχοι στην απόκτηση γνώσης. Γι' αυτό το λόγο ο Σύνδεσμος Φιλολόγων κάλεσε δύο εξαίρετους, μάχιμους εκπαιδευτικούς που έχουν κάνει σπουδαίο έργο στις ΤΠΕ, για να μυήσουν τους τρικαλινούς φιλολόγους στις νέες τεχνολογίες. Οι εκπαιδευτικοί από την πλευρά τους έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον με αποτέλεσμα οι αιτήσεις συμμετοχής να ξεπεράσουν κατά πολύ τον προβλεπόμενο αριθμό που μπορεί να φιλοξενήσουν τα εργαστήρια Πληροφορικής του 7ου Λυκείου Τρικάλων. Έτσι το Δ.Σ. του Συνδέσμου αποφάσισε με τη συναίνεση των εισηγητών να επαναλάβει την ημερίδα και το πρωί του Σαββάτου για να την παρακολουθήσουν όσοι φιλόλογοι εκπαιδευτικοί δεν κληρώθηκαν». Οι συμμετέχοντες φιλόλογοι είχαν τη δυνατότητα να ενημερωθούν θεωρητικά και να ασκηθούν πρακτικά στο εργαστήριο στη χρήση: ηλεκτρονικών λεξικών και σωμάτων κειμένων αναπαραστατικών και συνεργατικών εργαλείων μάθησης εργαλείων κοινωνικής δικτύωσης και στη δημιουργία ιστολογίου. Περισσότερο ενθουσίασε η λειτουργία του διαδραστικού πίνακα που θα αντικαταστήσει τον μαυροπίνακα με την κιμωλία.
Στην ημερίδα παραβρέθηκαν και τα μέλη του Δ.Σ. του Συνδέσμου, οι κ.κ. Αγγ. Αναγνώστου, Σπ. Βλιώρας, Αθ. Κανάτα, Γεωργ. Κολοβελώνη, Ειρ. Μιχαήλ και Αθ. Παπαδημητρίου.
11-12-2010 |
Ετικέτες
Σύνδεσμος Φιλολόγων Τρικάλων
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)