Οι 11 κανόνες του Bill Gates

Ο Bill Gates σε μια πρόσφατη ομιλία του σε ένα γυμνάσιο, μίλησε για
11 κανόνες ζωής που δεν έμαθαν και δεν θα μάθουν στο σχολείο. Μιλάει για το πως οι «προοδευτικοί» δάσκαλοι δημιούργησαν μια γενιά χωρίς αίσθηση της πραγματικότητας και πως αυτή αντίληψη προετοιμάζει τα παιδιά να αποτύχουν στον πραγματικό κόσμο.
Κανόνας 1: Η ζωή δεν είναι δίκαιη - συνήθισέ το!
Κανόνας 2: Ο κόσμος δεν ενδιαφέρεται για την αυτό-εκτίμησή σου.
Περιμένει πρώτα να επιτύχεις εσύ ο ίδιος κάτι ΠΡΙΝ αισθανθείς καλά με τον εαυτό σου.
Κανόνας 3: Δεν θα κερδίσεις 60.000 ευρώ το χρόνο τελειώνοντας το σχολείο. Δεν πρόκειται να γίνεις αντιπρόεδρος με δωρεάν αυτοκίνητο και κινητό τηλέφωνο μέχρι να τα κερδίσεις και τα δύο.
Κανόνας 4: Εάν νομίζεις ότι ο καθηγητής σου είναι σκληρός, περίμενε μέχρι να δεις το αφεντικό.
Κανόνας 5: Το γύρισμα των μπιφτεκιών δεν σου μειώνει την
αξιοπρέπεια. Οι παππούδες σου είχαν μια διαφορετική λέξη για αυτή την
εργασία: την έλεγαν ευκαιρία.
Κανόνας 6: Εάν τα μουσκέψεις, ΔΕΝ ΦΤΑΙΝΕ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΣΟΥ. Γι' αυτό μην κλαψουρίζεις για τα δικά σου λάθη, αλλά μάθε από αυτά.
Κανόνας 7: Πριν γεννηθείς, οι γονείς σου δεν ήταν τόσο βαρετοί όσο είναι σήμερα. Έγιναν έτσι πληρώνοντας τους λογαριασμούς σου, καθαρίζοντας τα ρούχα σου και ακούγοντάς σε να λες πόσο «cool» είσαι. Πριν λοιπόν σώσεις τα δάση από τα παράσιτα της γενιάς των γονιών σου, προσπάθησε να καθαρίσεις τη ντουλάπα στο δωμάτιό σου.
Κανόνας 8: Το σχολείο μπορεί να έχει βρει τον τρόπο να εξαλείψει τις διαφορές μεταξύ κερδισμένων και χαμένων, αλλά η ζωή ΟΧΙ. Μερικά σχολεία έχουν απορρίψει τις αρνητικές βαθμολογίες και θα σου δώσουν όσες ευκαιρίες θέλεις για να βρεις τη σωστή απάντηση. Αυτή η κατάσταση δεν μοιάζει ούτε στο ελάχιστο με την πραγματική ζωή.
Κανόνας 9: Η ζωή δεν είναι χωρισμένη σε εξάμηνα. Δεν υπάρχουν
ολόκληρα καλοκαίρια διακοπών και πολύ λίγοι υπάλληλοι είναι διατεθειμένοι να
σε βοηθήσουν να «βρεις» τον εαυτό σου. Αυτό μπορείς να το κάνεις στον
ελεύθερο χρόνο σου.
Κανόνας 10: Η τηλεόραση ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ η πραγματική ζωή. Στη πραγματική
ζωή οι άνθρωποι είναι στις δουλειές τους και όχι στα μπαρ και στα καφενεία.
Κανόνας 11: Να είσαι ευγενικός με τους σπασίκλες. Στο τέλος μάλλον
θα καταλήξεις να δουλεύεις για έναν από αυτούς.

Εγκύκλιος του υπ. Παιδείας για την έναρξη ψηφιακής επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών πριν το Πάσχα

ΘΕΜΑ: «Διάθεση σχολικών εργαστηρίων και υποδομών ΤΠΕ σχολικών μονάδων για την πρακτική άσκηση των επιμορφούμενων εκπαιδευτικών (εφαρμογή στην τάξη) στο πλαίσιο των προγραμμάτων επιμόρφωσης Β΄ Επιπέδου»

ΣΧΕΤ: «Κανονισμός Λειτουργίας Σχολικού Εργαστηρίου Πληροφορικής και Εφαρμογών Η/Υ» Στο πλαίσιο της πράξης «Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση και Εφαρμογή των ΤΠΕ στη Διδακτική Πράξη» (http://b-epipedo2.cti.gr), υλοποιούνται προγράμματα επιμόρφωσης Β΄ Επιπέδου για εκπαιδευτικούς των κλάδων ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70. Η τρέχουσα πρώτη επιμορφωτική περίοδος διεξάγεται το διάστημα Φεβρουαρίου – Ιουνίου 2010, ενώ προβλέπονται δύο ακόμη επιμορφωτικές περίοδοι κατά τις επόμενες δύο σχολικές χρονιές.
Η Επιμόρφωση αυτή συμπληρώνεται με την εφαρμογή γνώσεων και δεξιοτήτων μέσα στη σχολική τάξη από τους επιμορφούμενους εκπαιδευτικούς, ως οργανικό κομμάτι της επιμορφωτικής διαδικασίας, με την υποστήριξη και καθοδήγηση των επιμορφωτών και των υποστηρικτικών δομών της Πράξης.
Ως εκ τούτου, προβλέπεται να υλοποιηθούν από τους εκπαιδευτικούς που επιμορφώνονται, διδασκαλίες με χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ.
Ειδικότερα οι επιμορφούμενοι εκπαιδευτικοί στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων για εφαρμογή στην τάξη, θα κληθούν με την υποστήριξη των επιμορφωτών τους να σχεδιάσουν, να προετοιμάσουν και υλοποιήσουν μαθήματα στις τάξεις τους, αξιοποιώντας τις κατά περίπτωση διαθέσιμες υποδομές πληροφορικής των σχολικών μονάδων στις οποίες διδάσκουν.
Καλούνται οι Διευθυντές καθώς και οι υπεύθυνοι για τη λειτουργία των ψηφιακών υποδομών των σχολικών μονάδων (σχολικά εργαστήρια ή άλλου τύπου υπολογιστικές και δικτυακές υποδομές), να εξασφαλίσουν στους επιμορφούμενους εκπαιδευτικούς τη διαθεσιμότητα των υποδομών αυτών, διαμορφώνοντας κατάλληλα το πρόγραμμα λειτουργίας και χρήσης τους.

Η έναρξη των σχετικών δραστηριοτήτων για την παρούσα επιμορφωτική περίοδο θα ξεκινήσει μία εβδομάδα πριν από τις διακοπές του Πάσχα και θα διαρκέσει μέχρι το τέλος των μαθημάτων, ενώ για τις επόμενες περιόδους, προβλέπεται να ξεκινήσει αρκετά νωρίτερα μέσα στη σχολική χρονιά (πριν από τις διακοπές των Χριστουγέννων) και να διαρκέσει επίσης μέχρι το τέλος των μαθημάτων.
Ο Γενικός Γραμματέας του ΥΠΔΒΜΘ
Βασίλειος Κουλαϊδής

ρατσισμός2

See more presentations by TSEP | Upload your own PowerPoint presentations

Συνταγές μαγειρικής

http://www.youtube.com/watch?v=4QSSTj_dIts
 

Κονιάκ μηδέν αστέρων

Κονιάκ μηδέν αστέρων Δημουλά Κική
Εκτύπωση
Χαμένα πάνε εντελώς τα λόγια των δακρύων.
Όταν μιλάει η αταξία η τάξη να σωπαίνει
―έχει μεγάλη πείρα ο χαμός.
Τώρα πρέπει να σταθούμε στο πλευρό
του ανώφελου.
Σιγά σιγά να ξαναβρεί το λέγειν της η μνήμη
να δίνει ωραίες συμβουλές μακροζωίας
σε ό,τι έχει πεθάνει.

Ας σταθούμε στο πλευρό ετούτης της μικρής
φωτογραφίας
που είναι ακόμα στον ανθό του μέλλοντός της:
νέοι ανώφελα λιγάκι αγκαλιασμένοι
ενώπιον ανωνύμως ευθυμούσης παραλίας.
Ναύπλιο Εύβοια Σκόπελος;
Θα πεις
και πού δεν ήταν τότε θάλασσα.
(από τα Ποιήματα, Ίκαρος 1998)
video

Βοήθεια.....

video

Β' ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ

See more presentations by TSEP | Upload your own PowerPoint presentations

Ταξίδι φυγής

Ένα παιχνίδι-ριάλιτι, ένα παιχνίδι επιβίωσης βασισμένο στην πραγματικότητα. Ένα παιχνίδι για το τι σημαίνει να είσαι πρόσφυγας.



Υπεύθυνη για τη μεταφορά του παιγνιδιού στην Ελληνική γλώσσα είναι η Αντιπροσωπεία στην Κύπρο της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες.

Έκθεση για το Βυζάντιο στη Βόννη

Μουσείο Τέχνης στη Βόννη

Χθες έγιναν στο Μουσείο Τέχνης της Βόννης τα εγκαίνια της σημαντικότερης έκθεσης που έχει γίνει μέχρι τώρα για το Βυζάντιο.

Ο διευθυντής της έκθεσης Ρόμπερτ Φλεκ και ο επιμελητής της, καθηγητής Φάλκο Ντάιμ, εξήγησαν στις σύντομες και περιεκτικές ομιλίες τους πώς στάθηκε δυνατό να συγκεντρωθούν 600 εκθέματα από 81 μουσεία του κόσμου και να δουλέψουν συστηματικά επί τέσσερα χρόνια 151 επιστημονικοί συνεργάτες.

Γιατί όμως να γίνει μια τέτοια έκθεση, πως ξεκίνησε η ιδέα; Ο διευθυντής του μουσείου Ρόμπερτ Φλεκ απαντά: «Η πρώτη συνιστώσα ήταν ότι είχαμε ήδη παρουσιάσει μια σειρά εκθέσεων που ασχολούνταν με την κλασσική και την ύστερη αρχαιότητα. Μια άλλη αφορμή ήταν ότι παρουσιάσαμε πριν από ενάμιση χρόνο μια έκθεση για τις μεταναστεύσεις των βαρβάρων. Η ιδέα ήταν να παρουσιάσουμε την εποχή μετά τη μεγάλη μετανάστευση των λαών στη Δυτική Ευρώπη, να δούμε τι συνέβαινε στην άλλη πλευρά της πρώην ρωμαϊκής αυτοκρατορίας και πάνω από όλα να δείξουμε τις επιρροές που έφτασαν μέχρι τις μέρες μας».

Αναστρέψιμη η κακή εικόνα της Ελλάδας λόγω γερμανικών δημοσιευμάτων

Η έκθεση με τον τίτλο «Λάμψη και καθημερινή ζωή στο Βυζάντιο» είναι πραγματικά εντυπωσιακή. Μέσα από τους έντεκα διαφορετικά θεματολογικούς σταθμούς ξετυλίγεται η ιστορία του Βυζαντίου. Μια σειρά εικόνων, ψηφιδωτών, αντικειμένων της καθημερινότητας αναδεικνύουν τον παραμελημένο ρόλο του βυζαντινού πολιτισμού στην ευρωπαϊκή πραγματικότητα. Στην έκθεση συμμετέχουν και τρία ελληνικά μουσεία: Το Βυζαντινό και Χριστιανικό, το Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού της Θεσσαλονίκης και το Μουσείο Μπενάκη. Την Ελλάδα εκπροσώπησε χθες ο υπουργός Πολιτισμού Παύλος Γερουλάνος.


Αναδημοσίευση από http://www.dw-world.de

Οδηγίες για επίδοξους συγγραφείς

«Βάλε τη μια λέξη μετά την άλλη»
Εννέα γνωστοί λογοτέχνες προσφέρουν συμβουλές γραψίματος προς τους επίδοξους συναδέλφους τους

Με αφορμή την έκδοση στη Μεγάλη Βρετανία του δοκιμίου του Αμερικανού μυθιστοριογράφου Ελμορ Λέοναρντ «δέκα κανόνες για το γράψιμο», η εφημερίδα «Γκάρντιαν» ζήτησε από γνωστούς συγγραφείς να αποκαλύψουν κι αυτοί με τη σειρά τους μερικά από τα «μυστικά του επαγγέλματος», να προσφέρουν, μέσα από την προσωπική τους πείρα, συμβουλές προς επίδοξους συναδέλφους τους. Χωρίς αμφιβολία, κανένας δεν πρόκειται να κατακτήσει λογοτεχνικές δάφνες επειδή ακολούθησε τις συμβουλές και τις οδηγίες των επιτυχημένων συγγραφέων. Ωστόσο, το ανθολόγιο παραινέσεων που συγκέντρωσε η εφημερίδα είναι ενδιαφέρον και αρκετά διασκεδαστικό. Αποκαλύπτει προσωπικές ιδιαιτερότητες, προσφέρει ποικίλες «οδηγίες προς ναυτιλλομένους», γραμμένες συχνά με χιουμοριστική διάθεση, ενώ πολλές από τις συμβουλές που παρατίθενται μπορεί να είναι εξίσου επωφελείς για τη συγγραφική δουλειά όσο και για οποιοδήποτε άλλο εγχείρημα.

Ελμορ Λέοναρντ, "Απόφυγε τους προλόγους": -Ποτέ μην ξεκινάς ένα βιβλίο με τον καιρό. Αν θέλεις μόνο να δημιουργήσεις ατμόσφαιρα, και όχι να περιγράψεις την αντίδραση ενός ήρωα στις καιρικές συνθήκες, δεν πρέπει να μακρηγορείς. Ο αναγνώστης θα γυρίσει σελίδα ψάχνοντας για ανθρώπους. Υπάρχουν εξαιρέσεις. Αν τυχαίνει να είσαι ο Μπάρι Λόπεζ, που βρίσκει περισσότερους τρόπους από έναν Εσκιμώο για να περιγράψει τον πάγο και το χιόνι στο βιβλίο του Arctic Dreams, τότε μπορείς να κάνεις όσο ρεπορτάζ θέλεις για τον καιρό.

- Να αποφεύγεις τους προλόγους: ενδέχεται να είναι βαρετοί, ιδίως ένας πρόλογος που ακολουθεί μια εισαγωγή που ακολουθεί ένα προοίμιο. Βέβαια, αυτά συνήθως τα συναντάμε στα δοκίμια. Ο πρόλογος σε ένα μυθιστόρημα είναι η «πίσω ιστορία» και αυτήν μπορείς να την βάλεις οπουδήποτε. Υπάρχει ένας πρόλογος στο βιβλίο του Τζον Στάινμπεκ «Γλυκιά Πέμπτη», αλλά αυτός είναι μια χαρά γιατί ο ήρωας του βιβλίου επισημαίνει ακριβώς τους κανόνες που υποστηρίζω. Λέει: «Μ’ αρέσει η πολλή κουβέντα σ’ ένα βιβλίο και δεν μ’ αρέσει να μου λένε πώς είναι ο τύπος που μιλάει. Θέλω να καταλάβω πώς είναι από τον τρόπο που μιλάει».

- Ποτέ μη χρησιμοποιείς άλλο ρήμα από το «είπε» στους διαλόγους. Η φράση του διαλόγου ανήκει στον ήρωα· το ρήμα είναι ο συγγραφέας που χώνει τη μύτη του. Αλλά το «είπε» είναι λιγότερο παρεμβατικό από το «αποφάνθηκε», «προειδοποίησε», «μούγκρισε». Κάποτε έτυχε να δω μια φράση διαλόγου που η Μαίρη Μακάρθι την ολοκλήρωνε με το ρήμα «νουθέτησε» και σταμάτησα να διαβάζω για να πάω να βρω το λεξικό.

- Ποτέ μη χρησιμοποιείς ένα επίρρημα για να προσδιορίσεις το ρήμα «είπε»... αποκρίθηκε πένθιμα. Το να χρησιμοποιείς επίρρημα μ’ αυτό τον τρόπο (ή με οποιονδήποτε άλλο τρόπο) είναι θανάσιμο αμάρτημα. Ο συγγραφέας εκτίθεται έτσι, χρησιμοποιώντας μια λέξη που διακόπτει τον ρυθμό της συνομιλίας.

- Κράτα υπό έλεγχο τα θαυμαστικά σου. Επιτρέπονται μόνο δύο τρία σε κάθε 100.000 λέξεις πρόζας. Αν έχεις βέβαια την ικανότητα να παίζεις με τα θαυμαστικά όπως ο Τομ Γουόλφ, μπορείς να τα ρίχνεις μέσα με το τσουβάλι.

- Ποτέ μη χρησιμοποιείς τη λέξη «ξαφνικά». Αυτός ο κανόνας δεν χρειάζεται εξήγηση. Εχω παρατηρήσει ότι οι συγγραφείς που χρησιμοποιούν το «ξαφνικά» έχουν μια τάση ακράτειας με τα θαυμαστικά τους.

- Να χρησιμοποιείς με μεγάλη φειδώ τις τοπικές διαλέκτους, τις ντοπιολαλιές. Από τη στιγμή που θα αρχίσεις να γράφεις τις λέξεις φωνητικά και να φορτώνεις τις σελίδες με αποστρόφους, δεν θα μπορείς να σταματήσεις.

- Να αποφεύγεις τις λεπτομερείς περιγραφές των ηρώων. Στο «Λόφοι σαν άσπροι ελέφαντες» του Ερνεστ Χέμινγουεϊ, πώς είναι «ο Αμερικανός και η κοπέλα μαζί του»; «Εκείνη έβγαλε το καπέλο της και το άφησε πάνω στο τραπέζι». Αυτή είναι η μοναδική αναφορά στην εμφάνιση των προσώπων που υπάρχει στο αφήγημα.

- Μην περιγράφεις με λεπτομέρειες τόπους και πράγματα, εκτός κι αν είσαι η Μάργκαρετ Ατγουντ που μπορεί να ζωγραφίζει τοπία με λέξεις. Σίγουρα δεν θέλεις περιγραφές που να σταματούν τη δράση, να καθηλώνουν τη ροή της ιστορίας.

- Δοκίμασε να παραλείψεις τα μέρη που ο αναγνώστης τείνει να «πηδάει». Σκέψου τι πηδάς εσύ όταν διαβάζεις ένα μυθιστόρημα: πυκνές παραγράφους που βλέπεις ότι έχουν υπερβολικά πολλές λέξεις μέσα τους.

Ο πιο σημαντικός κανόνας είναι αυτός που συνοψίζει τους δέκα: Αν αυτό που έγραψα μοιάζει με γραπτό, το ξαναγράφω.

Νιλ Γκάιμαν, "Τέλειωσε ό,τι γράφεις"

- Γράψε

- Βάλε τη μια λέξη μετά την άλλη. Βρες τη σωστή λέξη, γράψε την.

- Τελείωσε αυτό που γράφεις. Ο,τι κι αν πρέπει να κάνεις για να το τελειώσεις, τελείωσέ το.

- Παράτησέ το για λίγο. Διάβασέ το προσποιούμενος ότι ποτέ πριν δεν το είχες διαβάσει. Δείξε το σε φίλους που σέβεσαι τη γνώμη τους.

- Θυμήσου: Οταν άνθρωποι σου λένε ότι κάτι δεν πάει καλά έχουν σχεδόν πάντα δίκιο. Οταν σου λένε ακριβώς τι δεν είναι σωστό και πώς να το διορθώσεις, κάνουν σχεδόν πάντα λάθος.

- Διόρθωσέ το. Να θυμάσαι ότι, αργά ή γρήγορα, προτού καταφέρεις να φτάσεις στην τελειότητα, θα αναγκαστείς να το αφήσεις και να προχωρήσεις παρακάτω. Η τελειότητα είναι σαν να κυνηγάς τον ορίζοντα.

- Να γελάς με τα δικά σου αστεία.

- Ο κύριος κανόνας για το γράψιμο είναι ότι αν το κάνεις με αρκετή σιγουριά και αυτοπεποίθηση, σου επιτρέπεται να κάνεις οτιδήποτε σ’ αρέσει. (Αυτό μπορεί να είναι κανόνας και για τη ζωή.) Γράψε λοιπόν την ιστορία σου όπως χρειάζεται να γραφτεί. Γράψε την τίμια και πες την όσο καλύτερα μπορείς. Δεν νομίζω ότι υπάρχουν άλλοι κανόνες που να έχουν σημασία.

Τζόις Κάρολ Οουτς, "Ο ιδανικός αναγνώστης"

- Μην προσπαθείς να προβλέψεις τον «ιδανικό αναγνώστη» - μπορεί να υπάρχει αλλά τώρα διαβάζει κάτι άλλο.

- Γίνε ο δικός σου επιμελητής και κριτικός. Με κατανόηση, αλλά ανελέητος.

- Εκτός κι αν γράφεις κάτι πολύ αβανγκάρντ -πολύ μπερδεμένο, απόκοσμο, «σκοτεινό»- έχε τον νου σου στη δυνατότητα να χωρίζεις το κείμενο σε παραγράφους.

- Εκτός κι αν γράφεις κάτι πολύ μεταμοντέρνο -προκλητικό, με πολλή αυτοσυναίσθηση και αυτοεξέταση- έχε τον νου σου στη δυνατότητα να χρησιμοποιείς απλές λέξεις αντί για μακροσκελείς και εξεζητημένες.

- Θυμήσου τον Οσκαρ Γουάιλντ: «Η λίγη ειλικρίνεια είναι επικίνδυνη και η πολλή είναι απολύτως θανάσιμη».

- Η καρδιά σου ας είναι ανάλαφρη και αισιόδοξη. Αλλά να περιμένεις το χειρότερο.

Ρίτσαρντ Φορντ, "Μη διαβάζεις κριτικές"

- Παντρέψου κάποια που αγαπάς και που πιστεύει ότι είναι καλή ιδέα να είσαι συγγραφέας, και μην κάνεις παιδιά.

- Μη διαβάζεις τις κριτικές για σένα.

- Μη γράφεις κριτικές (η κρίση σου θα είναι πάντα χρωματισμένη).

- Μην καβγαδίζεις με τη σύζυγό σου νωρίς το πρωί και αργά το βράδυ.

- Μην πίνεις όταν γράφεις.

- Μη γράφεις επιστολές σε εφημερίδες.

- Μην εύχεσαι τα χειρότερα για τους συναδέλφους σου.

- Προσπάθησε να βλέπεις την καλοτυχία άλλων σαν ενθάρρυνση σε σένα.

- Μην ανέχεσαι καμιά βλακεία αν μπορείς να το αποφύγεις.

Ιαν Ράνκιν, "Να μην εγκαταλείπεις"

- Διάβαζε πολύ, γράφε πολύ.

- Μάθε να είσαι αυτοκριτικός και ποια κριτική να αποδέχεσαι.

- Να είσαι επίμονος.

- Να έχεις μια ιστορία που να αξίζει να την πεις.

- Μην εγκαταλείπεις.

- Να είσαι τυχερός και να παραμείνεις.

Π. Ντ. Τζέιμς, "Οι λέξεις, η πρώτη ύλη"

- Αύξησε το λεκτικό δυναμικό σου. Οι λέξεις είναι η πρώτη ύλη μας.

- Διάβαζε πολύ αλλά εκλεκτικά. Το κακό γράψιμο είναι μεταδοτικό.

- Μόνο με το γράψιμο αναπτύσσουμε το δικό μας στυλ.

- Γράψε αυτό που έχεις ανάγκη να γράψεις, όχι αυτό που είναι δημοφιλές ή που νομίζεις πως θα πουλήσει.

- Ανοιξε το μυαλό σου σε νέες εμπειρίες, ιδιαίτερα στη μελέτη άλλων ανθρώπων. Τίποτα απ’ όσα συμβαίνουν σε έναν συγγραφέα δεν πηγαίνει χαμένο.

Ντέιβιντ Χέαρ, "Περί στυλ"

- Γράφε μόνο όταν έχεις κάτι να πεις.

- Ποτέ μη δέχεσαι συμβουλές από κάποιον που δεν επενδύει στο αποτέλεσμα.

- Το στυλ είναι η τέχνη να βγάζεις τον εαυτό σου απέξω, όχι να βάζεις τον εαυτό σου μέσα.

- Αν κανένας δεν θέλει να ανεβάσει το έργο σου, ανέβασέ το εσύ.

- Τα αστεία είναι σαν τα χέρια και τα πόδια για έναν ζωγράφο. Μπορεί να μην είναι ακριβώς αυτό που θέλεις να κάνεις, αλλά πρέπει να μπορείς να τα σχεδιάζεις καλά.

- Το θέατρο ανήκει πρωταρχικά στους νέους.

- Ποτέ κανένας δεν έχει επιτύχει συνοχή και συνέπεια ως σεναριογράφος.

- Ποτέ μην πηγαίνεις σε τηλεοπτικό πάρτι διασημοτήτων που διαφημίζεται ως λογοτεχνική εκδήλωση.

- Ποτέ μην παραπονιέσαι ότι δεν σε καταλαβαίνουν. Μπορείς να επιλέξεις να είσαι κατανοητός ή να μην είσαι.

Τζάνετ Γουίντερσον, "Απόλαυσέ το"

- Κάτσε να δουλέψεις. Η έλλειψη πειθαρχίας σημαίνει έλλειψη ελευθερίας.

- Ποτέ μη σταματάς αν κολλήσεις. Γύρνα σελίδα και γράψε κάτι άλλο. Ποτέ μη σταματάς εντελώς.

- Να αγαπάς αυτό που κάνεις.

- Να είσαι έντιμη(ος) με τον εαυτό σου. Αν δεν είσαι καλή(ος), δέξου το. Αν η δουλειά που κάνεις δεν είναι καλή, δέξου το.

- Μην επιμένεις στην κακή δουλειά. Αν ήταν κακή όταν μπήκε στο συρτάρι, θα είναι το ίδιο κακή όταν την βγάλεις από κει.

- Αγνόησε όποιον δεν σέβεσαι.

- Μη δίνεις σημασία σε κανέναν που έχει προκαταλήψεις ως προς τα φύλα. Πολλοί άνδρες εξακολουθούν να πιστεύουν ότι οι γυναίκες δεν διαθέτουν φαντασία του φλογερού είδους.

- Να είσαι φιλόδοξη(ος) για τη δουλειά σου. όχι για την ανταμοιβή.

- Εχε εμπιστοσύνη στη δημιουργικότητά σου.

- Απόλαυσε τη δουλειά σου!

Ρόντι Ντόιλ, "Δώσε πρώτα τίτλο"

- Μην τοποθετείς τη φωτογραφία του αγαπημένου σου λογοτέχνη πάνω στο γραφείο, ιδιαίτερα αν είναι κάποιος που αυτοκτόνησε.

- Γέμιζε τις σελίδες όσο πιο γρήγορα γίνεται - με διπλά διαστήματα ή γράφοντας σε κάθε δεύτερη γραμμή. Κάθε καινούργια σελίδα να την βλέπεις σαν έναν μικρό θρίαμβο.

- Μέχρι να φτάσεις στη σελίδα 50. Ηρέμησε τότε και άρχισε να ανησυχείς για την ποιότητα. Νιώσε άγχος - αυτή είναι η δουλειά σου.

- Δώσε έναν τίτλο στο έργο σου όσο γρηγορότερα γίνεται. Ο Ντίκενς ήξερε ότι το «Ο Ζοφερός Οίκος» θα λεγόταν έτσι πριν το γράψει.

- Περιόρισε το σερφάρισμα στο Ιντερνετ σε δυο τρεις ιστοσελίδες τη μέρα. Μην πλησιάζεις τους διαδικτυακούς βιβλιοφάγους, εκτός κι αν κάνεις έρευνα.

- Επιτρέπεται να έχεις ένα λεξικό συνωνύμων, αλλά κρύψε το κάπου. Το πιθανότερο είναι οι λέξεις που σου έρχονται στο μυαλό να κάνουν μια χαρά τη δουλειά τους - π.χ. «άλογο», «έτρεξε», «είπε».

- Μπορείς ενίοτε να υποκύπτεις στον πειρασμό. Να σφουγγαρίσεις το πάτωμα, να απλώσεις τα πλυμένα. Είναι έρευνα.

- Επιτρέπεται να αλλάζεις γνώμη. Οι καλές ιδέες συχνά δολοφονούνται από τις καλύτερες. Κάποτε έγραφα ένα μυθιστόρημα για ένα μουσικό συγκρότημα ονόματι Partitions. Κι έπειτα αποφάσισα να το τιτλοφορήσω The Commit-ments.

- Μην ψάχνεις στο Amazon.com για το βιβλίο που δεν έγραψες ακόμα.

- Μπορείς να περνάς μερικά λεπτά κάθε μέρα σχεδιάζοντας το βιογραφικό σου σημείωμα του εξωφύλλου - «Μοιράζει τον χρόνο του ανάμεσα στην Καμπούλ και τη Γη του Πυρός». Αμέσως μετά όμως να επιστρέφεις στη δουλειά.

Αναδημοσίευση από την εφ. Καθημερινή, φ. 14.3.2010

Νέο Αρχαιολογικό Μουσείο Πέλλας

Μια καλή ευκαιρία για εκπαιδευτική εκδρομή στην Αρχαία Πέλλα! Νέο αρχαιολογικό μουσείο με πλούσια εκθέματα και ενδιαφέρων αρχαιολογικός χώρος, με αναστυλωμένες οικίες και δημόσια κτίρια.


Γλώσσα Γ΄Λυκείου (θεωρία)

ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ

ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΒΡΑΒΕΙΟ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΙΗΤΡΙΑ ΚΙΚΗ ΔΗΜΟΥΛΑ


ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΒΡΑΒΕΙΟ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΙΗΤΡΙΑ ΚΙΚΗ ΔΗΜΟΥΛΑ!


Από τη Νόρα Ράλλη
Με το Ευρωπαϊκό Βραβείο Λογοτεχνίας (Prix Europeen de Litterature) θα τιμηθεί αύριο Σάββατο, 13 Μαρτίου, η ποιήτρια και τακτικό μέλος της Ακαδημίας Αθηνών (είναι η τρίτη γυναίκα που εξελέγη μέλος της Ακαδημίας Αθηνών μετά τη Γαλάτεια Σαράντη και την Αγγελική Λαϊου), Κική Δημουλά για το σύνολο του ποιητικού και του πεζού έργου της. Σύμφωνα με την εφημ. Το Βήμα, η απονομή του βραβείου θα πραγματοποιηθεί στο Στρασβούργο, σε ειδική εκδήλωση, στο πλαίσιο της πέμπτης Ευρωπαϊκής Συνάντησης Λογοτεχνίας και αποτελεί κορυφαίο γεγονός στον χώρο των Ευρωπαϊκών Γραμμάτων. Από το Στρασβούργο, με αγάπη: «Το βραβείο αφορά το σύνολο του έργου Ευρωπαίου/ας συγγραφέως διεθνούς επιπέδου, και σκοπό έχει να προωθήσει την καλύτερη γνώση των λαών της Ευρώπης μέσα από τις μεγάλες μορφές της λογοτεχνίας της. Η επιτροπή διακρίνει στο έργο σας μία από τις μεγάλες φωνές που εκπροσωπούν τη σύγχρονη δημιουργία και θέλει να υπογραμμίσει επίσημα τη σημασία του έργου σας στο αύριο της ευρωπαϊκής κουλτούρας. Μαζί σας βραβεύεται ο μεταφραστής Μισέλ Βόλκοβιτς, για το σύνολο των μεταφράσεών του και για τις μεταφράσεις του δικού σας έργου». Και η επιστολή τελειώνει με τη φράση: «Θερμά συγχαρητήρια εκ μέρους όλων των μελών της επιτροπής και εκφράζουμε τη χαρά μας να σας υποδεχτούμε τον Μάρτιο του 2010 στις όχθες του Ρήνου».Το Ευρωπαϊκό Βραβείο Λογοτεχνίας στηρίζεται από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο, το υπουργείο Πολιτισμού της Γαλλίας και το πανεπιστήμιο Marc-Bloch. Tην κριτική του επιτροπή αποτελούν συγγραφείς, μεταφραστές, ακαδημαϊκοί και θεσμικοί παράγοντες από το χώρο του πολιτισμού.

Και επειδή, ως είθισται, αυτό που ξέρουν οι "ξένοι" συνήθως αγνοούν οι Έλληνες (συνήθως...), να πούμε πως η Κική Δημουλά γεννήθηκε το 1931 στην Αθήνα, όπου και ζεί μέχρι σήμερα. Παντρεύτηκε τον μαθηματικό και εξαίρετο ποιητή Άθω Δημουλά, με τον οποίο απέκτησε δύο παιδιά και ο οποίος της ώθησε προς την ποίηση. Το 2002 εξελέγη τακτικό μέλος της Ακαδημίας Αθηνών (μία εκ των τριών γυναικών που έχουν γίνει δεκτές!). Θέματα που κυριαρχούν στα ποιήματά της είναι η απουσία, η φθορά, η απώλεια, η μοναξιά και ο χρόνος. Χαρακτηριστικά της ποίησής της είναι η προσωποποίηση αφηρημένων εννοιών, η ασυνήθιστη χρήση κοινών λέξεων και η πικρή φιλοπαίγμων διάθεση. Το 1972 τιμήθηκε με το Β' Κρατικό Βραβείο Ποίησης για τη συλλογή "Το λίγο του κόσμου", το 1989 με το Α΄ Κρατικό Βραβείο Ποίησης για τη συλλογή "Χαίρε ποτέ" και το 1995 με το Βραβείο Ουράνη της Ακαδημίας Αθηνών για τη συλλογή "Η εφηβεία της λήθης".

Καθώς, όμως, για τους ανθρώπους που έχουν πραγματικά αξία αδιαμφισβήτητη - ακόμα και προς όσους δεν είναι υποστηρικτές των έργων τους - το καλύτερο είναι να μιλούν οι ίδιοι, παραθέτουμε το κάτωθι βιογραφικό σημείωμα, γραμμένο από την ίδια την ποιήτρια Κική Δημουλά:

«Ένα βιογραφικό σημείωμα πρέπει, αφού γραφτεί, να μείνει επ’ αρκετόν καιρό κρεμασμένο στον αέρα από ένα τσιγκέλι αυστηρότητας, ώστε να στραγγίξουν καλά τα στερεότυπα, οι ωραιοποιήσεις, η ρόδινη παραγωγικότης και ο πρόσθετος ναρκισσισμός, πέραν εκείνου που ενυπάρχει στη φύση μιας αυτοπαρουσίασης. Μόνον έτσι βγαίνει το καθαρό βάρος: το ήθος που επέβαλες να τηρεί η προσπάθειά σου. Τα πόσα βιβλία έγραψε κανείς, πότε τα εξέδωσε, ποιες μεταφράσεις τα μεταναστεύουν σε μακρινές ξένες γλώσσες και ποιες διακρίσεις τα χειροκροτούν είναι τόσο τρέχοντα, όσο το να πεις ότι μέσα σ’ έναν βαρύτατο χειμώνα υπήρξαν και κάποιες μέρες με λαμπρή λιακάδα. Ωστόσο, επειδή αυτό είναι το υλικό της πεπατημένης, που δεν μπορεί να συνεχίσει τη χάραξή της με συνεσταλμένες καινοτόμες επιφυλάξεις, γεννήθηκα στην Αθήνα το 1931. Η παιδική ηλικία πέρασε χωρίς να αναδείξει το «παιδί θαύμα». Το 1949, τελειώνοντας το Γυμνάσιο, υπέκυψα εύκολα στο «πρέπει να εργαστείς», και εργάστηκα στην Τράπεζα της Ελλάδος είκοσι πέντε χρόνια. Ανώτερες σπουδές: η μακρά ζωή μου κοντά στον ποιητή Άθω Δημουλά. Χωρίς εκείνον, είμαι σίγουρη ότι θα είχα αρκεστεί σε μια ρεμβαστική, αμαθή τεμπελιά, προς την οποίαν, ίσως και σοφά, ακόμα ρέπω. Του οφείλω το λίγο έστω που της ξέφυγα, την ατελή έστω μύησή μου στο τι είναι απλώς φωνήεν στην ποίηση και τι είναι σύμφωνον με την ποίηση, του οφείλω ακόμα την πικρότατη δυνατότητα να μπορώ σήμερα, δημόσια, να τον μνημονεύω εις επήκοον της πολυπληθούς λήθης.[...] Δεν νιώθω δημιουργός. Πιστεύω ότι είμαι ένας έμπιστος στενογράφος μια πολύ βιαστικής πάντα ανησυχίας, που κατά καιρούς με καλεί και μου υπαγορεύει κρυμμένη στο ημίφως ενός παραληρήματος, ψιθυριστά, ασύντακτα και συγκεκομμένα, τις ακολασίες της με έναν άγνωστο τρόπο ζωής. [...] Φύσει ολιγογράφος, εξέδωσα οκτώ ποιητικές συλλογές μέσα σε σαράντα πέντε χρόνια. Η σημασία τους είναι ακόμα συμβατική. Είναι γραμμένη στη λίστα αναμονής των μεγάλων επερχόμενων κυμάτων του μετα-κριτή χρόνου».

Πηγή: http://fimotro.blogspot.com

Πανευρωπαϊκός Διαγωνισμός Κουίζ

Αυτό το παιχνίδι γνώσεων έχει διοργανωθεί από το Insafe, το Ευρωπαϊκό δίκτυο ευαισθητοποίησης για την ασφάλεια στο διαδίκτυο, για να σηματοδοτήσει την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου (Safer Internet Day) 2010, στις 9 Φεβρουαρίου. Aν είσαι μεταξύ 9-15 ετών, μπορείς να συμμετάσχεις στο κουίζ και γίνεις ένας/μία από τους νικητές/ριες. Το κουίζ έχει να κάνει με το θέμα της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου 2010: " Πριν δημοσιεύσεις, σκέψου!" Μετά τις 31 Μαρτίου, οι νικητές του παιχνιδιού από χώρες του δικτύου Insafe, θα επιλεγούν και θα ανακοινωθούν, βάσει της συνολικής βαθμολογίας τους. Βεβαιωθείτε ότι μετά από αυτή την ημερομηνία, ελέγχετε τακτικά το email σας.

Κι άλλοι χάρτες...

Χάρτες των Αυτοκρατοριών της Μεσογείου

Για δείτε κι αυτό!

Η ΩΡΑ ΤΗΣ ΓΗΣ 2010

Σβήνοντας τα φώτα για μια ώρα στις 27 Μαρτίου, στις 20:30, ενώνεις τη φωνή σου με εκατοντάδες εκατομμύρια πολίτες ανά τον πλανήτη, ενάντια στην κλιματική αλλαγή.
Φέτος, ο πρωταγωνιστής είσαι εσύ! Ο πολίτης που διεκδικεί ένα βιώσιμο μέλλον. Μη μείνεις μόνο στη συμμετοχή, προώθησε το μήνυμα της Ώρας της Γης.
  • Μοιράσου το σε Facebook, Twitter, Youtube, κλπ.
  • Βρες εδώ όλο το απαραίτητο υλικό για να διαδώσεις την Ώρα της Γης 2010.

Το γνωστό σύμπαν.


Έτσι για έχουμε μια ιδέα για την κλίμακα του εαυτού μας και του κόσμου μας.

Καστοριά 8 Μαρτίου 2010

Κάποτε..

 Μερικές φορές κάποια chain mail είναι πολύ διδακτικά.
"Kάποτε ο χρόνος είχε τέσσερις εποχές,
σήμερα έχει δύο.
Κάποτε δουλεύαμε οκτώ ώρες,
σήμερα έχουμε χάσει το μέτρημα...
Κάποτε είχαμε χρόνο να πάμε για καφέ με τους φίλους μας..
Τώρα τα λέμε μέσω MSN και Skype.
Κάποτε είχαμε χρόνο να κοιτάξουμε τον ουρανό, να δούμε το χρώμα του, να ακούσουμε το κελάϊδισμα των πουλιών, να νιώσουμε την ευωδιά του βρεγμένου χώματος. Σήμερα τα βλέπουμε στην τηλεόραση.
Κάποτε παίζαμε με τους φίλους μας ποδόσφαιρο στις αλάνες.
Σήμερα παίζουμε ποδόσφαιρο στο Playstation.
Κάποτε ζητάγαμε συγγνώμη από κοντά.
Σήμερα το λέμε και με SMS.
Κάποτε κυκλοφορούσαμε με ταπεινά αυτοκίνητα 1000 κυβικών και ήμασταν χαρούμενοι.
Σήμερα κυκλοφορούμε με τζιπ 2000 κυβικών και στεναχωριόμαστε που δεν έχουμε τζιπ... 3000 κυβικών.
Κάποτε αγοράζαμε ένα παντελόνι και το είχαμε για δύο χρόνια.
Τώρα το έχουμε δύο μήνες και μετά παίρνουμε άλλο.
Κάποτε ζούσαμε σε σπίτι 65 τετραγωνικών και... ήμασταν ευτυχισμένοι.
Σήμερα ζούμε σε σπίτια 120 τετραγωνικών και δεν χωράμε μέσα...
Κάποτε λέγαμε καλημέρα σε ένα περαστικό και τον ρωτούσαμε για την τάδε οδό.
Σήμερα μας το λέει ο navigator.
Κάποτε πίναμε νερό της βρύσης και ήμασταν μια χαρά.
Σήμερα πίνουμε εμφιαλωμένο και...αρρωσταίνουμε.
Κάποτε είχαμε τις πόρτες των σπιτιών ανοικτές, όπως και τις καρδιές μας.
Σήμερα κλειδαμπαρωνόμαστε, βάζουμε συναγερμούς και έχουμε και 5-6 λυκόσκυλα για να μην αφήσουμε κανέναν να μας πλησιάσει. Είτε είναι καλός, είτε κακός.
Κάποτε ξυπνάγαμε πρωί πρωί την Κυριακή για να πάμε στην εκκλησία.
Σήμερα δεν πάμε γιατί είναι...μπανάλ. Και γιατί οι παπάδες γίνανε μεσίτες και επιχειρηματίες.
Κάποτε είχαμε 2 τηλεοπτικά κανάλια και πάντα βρίσκαμε κάτι ενδιαφέρον να δούμε.
Σήμερα έχουμε 100 κανάλια και δεν μας αρέσει κανένα πρόγραμμα.
Κάποτε μαζευόμασταν όλη η οικογένεια γύρω από το κυριακάτικο τραπέζι και αισθανόμασταν ενωμένοι και ευτυχισμένοι.
Σήμερα έχει ο καθένας το δικό του δωμάτιο και δεν βρισκόμαστε μαζί στο τραπέζι ποτέ...
Κάποτε η σκληρή δουλειά ήταν ιδανικό.
Σήμερα είναι μαλακία.
Κάποτε τα περιοδικά έπαιρναν συνέντευξη από τον Σεφέρη.
Σήμερα παίρνουν από τον Καρβέλα.
Κάποτε μας μάγευε η φωνή του Στέλιου Καζαντζίδη,
σήμερα μας ξεκουφαίνει ο...Μακρόπουλος.
Κάποτε οι τραγουδίστριες τραγουδούσαν με τη φωνή.
Σήμερα τραγουδούν με κάτι άλλο.
Κάποτε ντοκουμέντο ήταν μια επιστημονική ανακάλυψη.
Σήμερα ντοκουμέντο είναι ένα ερασιτεχνικό βίντεο που δείχνει δύο οπαδούς ομάδων να ανοίγουν ο ένας το κεφάλι του άλλου.
Κάποτε βλέπαμε στην τηλεόραση κινούμενα σχέδια με τον Μίκυ Μάους, τον Σεραφίνο, τον Τιραμόλα. Σήμερα βλέπουμε τους Power Rangers και τους Monsters με όπλα και χειροβομβίδες να σκοτώνουν και να ξεκοιλιάζουν...τους κακούς.
Κάποτε μας αρκούσε μια βόλτα με τον κοπέλα μας σε ένα ταπεινό δρομάκι της γειτονιάς. Χέρι-χέρι, να κοιτάμε τον ουρανό, να σιγοψυθιρίζουμε ένα ρομαντικό τραγουδάκι και να ταξιδεύουμε νοητά. Σήμερα πάμε διακοπές στο Ντουμπάι, στο Μαρόκο και στο Μεξικό.. Και ονειρευόμαστε ταξίδια στο Θιβέτ.
Κάποτε είχαμε το θάρρος και τη λεβεντιά να λέμε «Έκανα λάθος».
Σήμερα λέμε «Αυτός φταίει»...
Κάποτε νοιαζόμασταν για το γείτονα, σήμερα τσατιζόμαστε αν αγοράσει καλύτερη τηλεόραση από εμάς.
Κάποτε ζούσαμε με το μισθό μας.
Σήμερα ζούμε με τους μισθούς που ΘΑ πάρουμε.
Κάποτε δεν είχαμε φράγκο στην τσέπη, μα ήμασταν τόσο, μα τόσο ευτυχισμένοι!
Σήμερα έχουμε τα πάντα και τρωγόμαστε με τα ρούχα μας.
Κάποτε περνάγαμε υπέροχα στο ταβερνάκι της γειτονιάς, με κρασάκι, τραγούδι και κουτσομπολιό.
Σήμερα...μιζεριάζουμε σε ακριβά εστιατόρια του Κολωνακίου.
Κάποτε ιδανικό ήταν να γίνεις αναγνωρισμένος.
Σήμερα ιδανικό είναι να γίνεις απλά αναγνωρίσιμος.
Κάποτε μας δάνειζε λεφτά ο αδελφός μας.
Σήμερα μας δανείζουν οι τράπεζες.
Κάποτε κοιτούσαμε στα μάτια τους ανθρώπους.
Τώρα τους κοιτάμε στην τσέπη.
Κάποτε δουλεύαμε για να ζήσουμε.
Σήμερα ζούμε για να δουλεύουμε.
Κάποτε είχαμε χρόνο για τον εαυτό μας.
Σήμερα δεν έχουμε χρόνο για κανένα....
Αυτό το «Κάποτε», το έλεγαν Ζωή...."

Οι διαδραστικοί πίνακες έρχονται, τα λάπτοπ φεύγουν

Κόβονται τα λάπτοπ κι έρχονται οι διαδραστικοί πίνακες. Μέχρι τα τέλη του 2010, ηλεκτρονικοί πίνακες θα έχουν τοποθετηθεί σε όλα τα γυμνάσια και τα λύκεια της χώρας. Η κυβέρνηση αποφάσισε τα κονδύλια που πέρυσι δόθηκαν για την αγορά των υπολογιστών στους 120.000 μαθητές της Α'  γυμνασίου να διατεθούν φέτος στην ψηφιακή τάξη. Αυτό σημαίνει ότι σταματά το πρόγραμμα της διανομής λάπτοπ στους μαθητές και προχωρούν οι διαγωνισμοί για την προμήθεια διαδραστικών πινάκων, ψηφιοποίησης των βιβλίων κι εξοπλισμού των σχολείων.

Τον ερχόμενο Σεπτέμβρη, ο πίνακας θα... μιλάει στους μαθητές, ο δάσκαλος θα παραδίδει με το κομπιούτερ και το βιβλίο θα είναι στην... πρίζα!
Για την ψηφιακή σύγκλιση του σχολείου προβλέπεται αναβάθμιση στις υπάρχουσες ψηφιακές υποδομές (υπολογιστές, ηλεκτρονικοί μαυροπίνακες, διαδραστικοί πίνακες και ψηφιοποίηση του υλικού), νέες υποδομές WΙFΙ (ασύρματης επικοινωνίας) και δικτύου που θα παρέχουν τη δυνατότητα υποστήριξης της εκπαιδευτικής διαδικασίας στο σχολείο, και όπου αλλού βρίσκεται ο μαθητής.
Το υλικό
Το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο έχει προχωρήσει στη δημιουργία ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού και ηλεκτρονικών βιβλίων. Μέχρι να μπορέσει όμως αυτή η προσπάθεια να «ανθήσει» πλήρως στα σχολεία, γίνονται παρεμβάσεις στο πρόγραμμα σπουδών, ώστε να μπορεί να δεχτεί τις ψηφιακές αλλαγές πολύ γρήγορα. Ηδη ετοιμάζονται νέα αναλυτικά προγράμματα και επιμορφώνονται στις καινούργιες τεχνολογίες χιλιάδες δάσκαλοι και καθηγητές.
Αυτή τη στιγμή περισσότεροι από 1.000 διαδραστικοί πίνακες... εκπαιδεύουν τους Ελληνες μαθητές σε σχολεία της Αττικής, της Δυτικής Μακεδονίας, του Βορείου Αιγαίου, της Θεσσαλονίκης και του Ιονίου. Πρόκειται για μια συγκλονιστική εκπαιδευτική εμπειρία, όπως την περιγράφουν οι μαθητές στις τάξεις των οποίων... η ψηφιακή σύγκλιση έχει κάνει ήδη αισθητή την παρουσία της.
Οι διαδραστικοί πίνακες πρωτοεμφανίστηκαν στην Αγγλία, όπου από το 2007 η κάλυψη των σχολείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης έφθανε το 98% και της πρωτοβάθμιας στο 100%. Σήμερα οι ηλεκτρονικοί πίνακες είναι το σημαντικότερο εργαλείο των εκπαιδευτικών, κυρίως στη Βόρεια Αμερική, στην Ευρώπη και στην Αυστραλία. Ο διαδραστικός πίνακας είναι μια ψηφιακή συσκευή ικανή να αλληλεπιδρά με έναν υπολογιστή και να προβάλλει εικόνες, βίντεο και άλλα δεδομένα σε μια οθόνη.
Τα αποτελέσματα των ερευνών έδειξαν ότι οι διαδραστικοί πίνακες έχουν θετικό αντίκτυπο στη συμμετοχή των μαθητών, στην προσοχή τους στο μάθημα και στην αύξηση των δυνατοτήτων τους να συμμετάσχουν σε διαφορετικά εκπαιδευτικά μοντέλα.
Πλεονεκτήματα
Εκπαιδευτικές μελέτες ανά τον κόσμο κατέληξαν στο ότι το μάθημα μέσω των διαδραστικών πινάκων:
  • Αυξάνει τον ενθουσιασμό και το ενδιαφέρον των μαθητών.
  • Προσφέρει περισσότερες ευκαιρίες για συμμετοχή και συνεργασία.
  • Κάνει τους μαθητές να κρατούν ελάχιστες σημειώσεις μέσα στην τάξη.
  • Συντελεί στην καλύτερη και ταχύτερη αφομοίωση των δύσκολων εννοιών και αυξάνει την αυτοπεποίθηση των παιδιών για το μάθημα.
Πηγή: ΕΘΝΟΣ
Για δούμε πού θα βρούμε τα χρήματα...

Ρίτσος'σονάτα του σεληνόφωτος'

Καβάφης 'Ιθάκη' μελοποιημένο

Καβάφης 'Ιθάκη'

Σεφέρης

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΠΟ ΚΑΣΤΟΡΙΑ


http://www.gokastoria.gr/gallery.php 

ΜΟΥΣΕΙΟ ΚΕΡΙΝΩΝ ΟΜΟΙΩΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑΣ



Μουσείο κέρινων ομοιωμάτων
    Το μουσείο Κέρινων Ομοιωμάτων Λαογραφίας και Προϊστορίας δημιουργήθηκε στο Μαυροχώρι Καστοριάς από το δάσκαλο και καλλιτέχνη κ. Δημήτρη Παναγιωτίδη, μαζί με την σύζυγό του κ. Φανή. Βρίσκεται πλησίον της πλατείας του Μαυροχωρίου, επί της κεντρικής του οδού. Συγκροτείται από δύο μεγάλα και νεόδμητα κτίρια., τοπικής νεοκλασικής αρχιτεκτονικής. Το καθένα εξ αυτών αποτελείται από τρεις ορόφους, που έχουν εντός τους πολλά, ποικίλα και ενδιαφέροντα εκθέματα.
    Εντυπωσιακή είναι η αναπαράσταση του παραδοσιακού γάμου με τα κέρινα ομοιώματα του γαμπρού, της νύφης, του παπά, της μουσικής κομπανίας, του φωτογράφου, κ.α. Εξίσου εντυπωσιακές είναι και οι κέρινες μορφές των προϊστορικών ανθρώπων, που κατοικούσαν πριν χιλιάδες χρόνια και ψάρευαν στη λίμνη της Καστοριάς. Στο Μουσείο υπάρχει ακόμη ένα ολόκληρο χωριό με αναπαραστάσεις μαγαζιών της παλαιάς εποχής, μαζί με τα κέρινα ομοιώματα των επαγγελματιών που τα επάνδρωναν και τα λειτουργούσαν καθώς και ένα β’ κτίριο- πολιτιστικό κέντρο πολλαπλών δραστηριοτήτων.

"ΘΟΥΡΙΟΣ" από τη φωνή του Ν. Ξυλούρη /Greek YoutubeTV.

Η ΜΑΧΗ ΣΤΙΣ ΘΕΡΜΟΠΥΛΕΣ

Ιστορικός Διαδραστικός Άτλαντας CENTENNIA

Ιστορικός Άτλαντας, οδηγός στην ιστορία της Ευρώπης, της Μέσης Ανατολής και της Βόρειας Αφρικής κατά την 2η χιλιετία μ.Χ., βασισμένος σε μια πλούσια ακολουθία χαρτών, παρουσιάζει, μέσα από 9.000 αλλαγές συνόρων την ιστορική διαδρομή όλων των αυτοκρατοριών, βασιλείων και εθνικών κρατών των προαναφερθέντων περιοχών
Γνωστικό Αντικ.:  Ιστορία
Βαθμίδα Εκπαίδευσης:  Γυμνάσιο; Λύκειο
'Εργο/Κατασκευαστής: http://www.clockwk.com/centennia.html
Ενέργεια "Οδύσσεια", έργο "Κίρκη". (350 σχολικά εργαστήρια, στο πλαίσιο της Κίρκης)
Φορέας Υλοποίησης: Παιδαγωγικό Ινστιτούτου, Ερευνητικό Ακαδημαϊκό Ινστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών (Ε.Α.ΙΤΥ).
Παρακολουθήστε με λεπτομέρεια την ακμή και την παρακμή της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας, τον Εκατονταετή Πόλεμο, την άνοδο και την πτώση της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, του Ναπολεόντειους πολέμους, τη σύσταση του Ελληνικού κράτους, τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο, την άνοδο της ναζιστικής Γερμανίας, την κατάρρευση της ΕΣΣΔ, τον πόλεμο στη Βοσνία και όλα τα άλλα γεγονότα που διαμόρφωσαν την ευρωπαϊκή ιστορία από το 1.000 μ.Χ. έως σήμερα.
Κάντε άμεση ιστορική σύγκριση και δείτε τις ανακατατάξεις της γεωγραφικής εξάπλωσης των λαών της Ευρώπης και της Μέσης Ανατολής, μεταξύ χρονολογιών που εσείς θα επιλέξετε.
Δείτε την εξάπλωση των λαών της Ευρώπης σε οποιαδήποτε χρονολογία επιλέξετε, και μεγεθύνετε όποια περιοχή του χάρτη θέλετε, για να την εξετάσετε καλύτερα.
Τυπώστε οποιονδήποτε χάρτη ή κείμενο σας ενδιαφέρει και θα σας βοηθήσει στη μελέτη σας.
Διαβάστε και μια σχετική ανακοίνωση για το Centennia στο 1ο Εκπαιδευτικό Συνέδριο Ημαθίας

Οι Ολυμπιακοί Αγώνες στην αρχαιότητα

ΒΥΖΑΝΤΙΟ ΚΑΙ ΣΤΑΥΡΟΦΟΡΙΕΣ

Βιβλιοθήκες της Ευρώπης

Δικτυακές αποθήκες, Όλα στο σύννεφο.

Οι πιο συνηθισμένες υπηρεσίες για τη μεταφόρτωση αρχείων στο δίκτυο είναι:
Σε όλες τις υπηρεσίες το μόνο που χρειάζεται για την εγγραφή είναι μία έγκυρη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Περισσότερες λεπτομέρεις στο μάθημα.

Ζολώτα ακόλουθοι

Ο Ξενοφών Ζολώτας ως πρέσβης της της ελληνικής γλώσσας εκφώνησε ενώπιον του ΔΝΤ ένα λόγο στα ελληνικά χρησιμοποιώντας την αγγλική, προκαλώντας παγκόσμια αίσθηση.  Ως αντιπρόσωπος της Ελλάδας, από τον απροσδόκητο λόγο του στις 26 Σεπτεμβρίου 1957, ενώπιον του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου, σε μία από τις πιο ουσιαστικές του ενέργειες για την προβολή της ελληνικής γλώσσας. Ο εκλιπών, μίλησε ελληνικά και τον κατάλαβαν όλοι γιατί χρησιμοποίησε ατόφια την αγγλική γλώσσα! Επακολούθησε ανυπόκριτος ενθουσιασμός και χειροκροτήματα από όρθιους τους συνέδρους. Την επομένη είχαν πρωτοσέλιδο το λόγο του οι "New York Times" και η "Washington Post", περνώντας σε όλο τον κόσμο το μήνυμα, ότι η ελληνική γλώσσα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και να λειτουργήσει σε όλες τις ευρωπαϊκές γλώσσες. 
"Kyrie, I eulogize the archons of the Panethnic Numismatic Thesaurus and the Ecumenical Trapeza for the orthodoxy of their axioms, methods and policies, although there is an episode of cacophony of the Trapeza with Hellas. With enthusiasm we dialogue and synagonize at the synods of our didymous organizations in which polymorphous economic ideas and dogmas are analyzed and synthesized. Our critical problems such as the numismatic plethora generate some agony and melancholy. This phenomenon is characteristic of our epoch. But, to my thesis, we have the dynamism to program therapeutic practices as a prophylaxis from chaos and catastrophe. In parallel, a Panethnic unhypocritical economic synergy and harmonization in a democratic climate is basic. I apologize for my eccentric monologue. I emphasize my euharistia to you, Kyrie to the eugenic arid generous American Ethnos and to the organizes and protagonists of his Amphictyony and the gastronomic symposia".
Το 1998 ο ελληνικής καταγωγής καθηγητής Γιάννης Καλαράς έκανε κάτι αντίστοιχο, θέλοντας να δείξει τη σπουδαιότητα και την καθοριστική επίδραση της ελληνικής γλώσσας στο δυτικό πολιτισμό.
"Economic systems basically symbolize the philosophy and the ideology of their party. In a democratic political system, ideology and dialogue characterize the basic methodology and strategy of the politicians. However, systems like monarchy tyrany, or oligarchy, are stigmatized with megaeconomic and social problems. When monarchs or tyrants were dethroned, they nostalgically agonized how to bring anarchy, so that they may be enthroned again. Their chronic egomania and megalomania, their apathy for philanthropy and their aenigmatic, problematic and pathetic logic, periodically stigmatized the political arena. Tyrants symbolize anarchy, phobia, panic, chronic epidemy and paralysis of the socioeconomic system.
The agora was the physical location where politicians, philosophers and scholars would analyze the problems generated by monarchy, tyranny and periodically aristocracy.
The basic methodology was dialogue, rhetoric or poetry. The dialogue was characterized by synthesis analysis, and synopsis, a systematic phenomenon in every epistimologist’s phraseology.
The rhetoric was pragmatic, yet charesmatic, characterized by harmony, magnetic fantasy and practical talent. Historians and chronographers have systematically shown that charesmatic politicians electrified the odium or the agora with their rhetoric, in which they used cosmetic epithets, eclectic idioms, metaphors, paradigms and paradoxical phraseological idiosyncrasies.
Classical poets, satyrs, scholars and philosophers emphatically critisized the anemic tyrants for their catastrophic and scandaleous egomania. Paradoxically, inspite their idiosyncracies, some tyrants, like Periandros the Corinthian, were charesmatic, philanthropic and sympathetic
to the economic problems and social climate. Some of them, who strategized their economics ethically and logically, created economic euphoria, which allowed architects to build odiums and theaters to practice music and drama, gymnasiums and stadiums to organize athletisism. Most of them, however, had the syndrome of apathy, autocracy, autarchy, empathy, were myopic and spasmodic egomaniacs, who antagonized everything that demonstrated an antithesis.
However, the climax of ideology, dialogue, epistimology, philosophy, logic and harmony, are practiced in a democratic system. Here you have the forum at the agora, where politics and socioeconomics are analyzed by politicians, academicians and scholars. Politicians antagonized the philosophers and scholars on ideology and practicality of economic systems and ideas. They both, however, emphasized ethicacy, ideology, logic and harmonious political atmosphere.
History has no parallel paradigm of a politician with character and charisma, like Pericles the Athenian, whose scholastic and stochastic dynamism, rhetoric, fantasy, energy and ideology characterized him as the ARCHITECT OF THE ATHENIAN DEMOCRACY.

Νομίζω ότι είναι ελληνικά και μόνο ελληνικά. Εσείς τι λέτε;

2ο Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Συνέδριο Ημαθίας

2ο Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Συνέδριο Ημαθίας Βέροια – Νάουσα, 23-25 Απριλίου 2010 
«Ψηφιακές και Διαδικτυακές Εφαρμογές στην Εκπαίδευση»
"Όσοι πιστοί προσέλθετε"
Πάντα είναι ωραίος ο καφές κάτω από τα πλατάνια. Άλλωστε τώρα και οι δύο πόλεις είναι πολύ κοντά μας.

Ασκήσεις αρχαίων ελληνικών

Επειδή εμείς συνήθως περί άλλα τυρβάζωμεν, κάποιοι κουτόφραγκοι ασχολούνται με τα αρχαία ελληνικά.


Το Πανεπιστήμιο της Βικτώρια στον Καναδά, γνωστό για τις Καυτές Πατάτες του, έχει δημιουργήσει μια σελίδα με πάμπολλες ασκήσεις  αρχαίων ελληνικών, λεξιλογικές, γραμματικής, ανάγνωσης και κατανόησης με τον ευρηματικό τίτλο Αθήναζε "Athenaze"
Ρίξτε  μια ματιά
Αναδημοσίευση από το ΣΥΝΔΕΣΜΟ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ

Ακρόπολη

Check out this SlideShare Presentation:
ΟΤΑΝ ΝΟΜΙΖΕΣ ΟΤΙ ΔΕΝ ΚΟΙΤΟΥΣΑ
View more documents from alikit.

Διδακτική των Φιλολογικών Μαθημάτων και ΤΠΕ

Power Point-28 Οκτωβρίου

http://www.slideboom.com/presentations/142188/28-%CE%9F%CE%9A%CE%A4%CE%A9%CE%92%CE%A1%CE%99%CE%9F%CE%A5-1940

Ο δεκάλογος του Web 2.0 για τους…φοβισμένους!

Έχετε μανία καταδίωξης? Πιστεύετε πως σας παρακολουθούν και κάνετε τα πάντα για να το αποφύγετε?
Τότε μην διαβάσετε τον παρακάτω δεκάλογο που έφτιαξα χθες για κάποια social networking sites και γενικά για το…Web 2.0

  1. Ξέρουν τι μουσική ακούς (last.fm)
  2. Ξέρουν ποιες ταινίες βλέπεις (flixster.com)
  3. Ξέρουν που δουλεύεις (linkedin.com)
  4. Ξέρουν ποιους φίλους έχεις (facebook.com)
  5. Ξέρουν τι κάνεις (twitter.com)
  6. Ξέρουν που είσαι (twitter.com)
  7. Ξέρουν πως φαίνεσαι (flickr.com)
  8. Ξέρουν που έχει ταξιδέψει (whereivebeen.com)
  9. Ξέρουν τις προτιμήσεις σου (favorite lists from social sites)
  10. Ξέρουν τα πάντα για σένα (your blog here) και αυτό γιατί εσύ τους ενημερώνεις.                                                                                                                            Καλωσόρισες στο Web 2.0.                                                                                                              Πηγή http://www.wiggler.gr

Ζολώτα ακόλουθοι


Ο Ξενοφών Ζολώτας ως πρέσβης της της ελληνικής γλώσσας εκφώνησε ενώπιον  του ΔΝΤ ένα λόγο στα ελληνικά χρησιμοποιώντας την αγγλική, προκαλώντας  παγκόσμια αίσθηση.  Ως αντιπρόσωπος της Ελλάδας,   από τον απροσδόκητο λόγο του στις 26 Σεπτεμβρίου 1957, ενώπιον   του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου, σε μία από τις πιο ουσιαστικές   του ενέργειες για την προβολή της ελληνικής γλώσσας. Ο εκλιπών,   μίλησε ελληνικά και τον κατάλαβαν όλοι γιατί χρησιμοποίησε ατόφια   την αγγλική γλώσσα! Επακολούθησε ανυπόκριτος ενθουσιασμός και   χειροκροτήματα από όρθιους τους συνέδρους. Την επομένη είχαν   πρωτοσέλιδο το λόγο του οι "New York Times" και η "Washington   Post", περνώντας σε όλο τον κόσμο το μήνυμα, ότι η ελληνική   γλώσσα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και να λειτουργήσει σε όλες τις   ευρωπαϊκές γλώσσες. 
"Kyrie, I eulogize the archons of the Panethnic Numismatic Thesaurus and the Ecumenical Trapeza for the orthodoxy of their axioms, methods and policies, although there is an episode of cacophony of the Trapeza with Hellas. With enthusiasm we dialogue and synagonize at the synods of our didymous organizations in which polymorphous economic ideas and dogmas are analyzed and synthesized. Our critical problems such as the numismatic plethora generate some agony and melancholy. This phenomenon is characteristic of our epoch. But, to my thesis, we have the dynamism to program therapeutic practices as a prophylaxis from chaos and catastrophe. In parallel, a Panethnic unhypocritical economic synergy and harmonization in a democratic climate is basic. I apologize for my eccentric monologue. I emphasize my euharistia to you, Kyrie to the eugenic arid generous American Ethnos and to the organizes and protagonists of his Amphictyony and the gastronomic symposia". 
"Economic systems basically  symbolize the philosophy and the ideology of their party. In a democratic political system, ideology and dialogue  characterize the basic methodology and strategy of the politicians. However, systems like monarchy tyrany, or oligarchy, are stigmatized with megaeconomic and  social problems. When monarchs or tyrants were dethroned, they nostalgically  agonized how to bring anarchy, so that they may be enthroned again. Their chronic egomania and megalomania, their apathy for philanthropy and their  aenigmatic, problematic and pathetic logic, periodically stigmatized the political  arena. Tyrants symbolize anarchy, phobia, panic, chronic epidemy and paralysis  of the socioeconomic system.
The agora was the physical location  where politicians, philosophers and scholars would analyze the problems generated by monarchy, tyranny and periodically aristocracy.
The basic methodology was dialogue,  rhetoric or poetry. The dialogue was characterized by synthesis analysis, and synopsis, a systematic  phenomenon in every epistimologist’s phraseology.
The rhetoric was pragmatic, yet  charesmatic, characterized by harmony, magnetic fantasy and practical talent. Historians and chronographers  have systematically shown that charesmatic politicians electrified the odium  or the agora with their rhetoric, in which they used cosmetic epithets,  eclectic idioms, metaphors, paradigms and paradoxical phraseological  idiosyncrasies.
Classical poets, satyrs, scholars  and philosophers emphatically critisized the anemic tyrants for their catastrophic and scandaleous egomania. Paradoxically, inspite their idiosyncracies, some tyrants, like  Periandros the Corinthian, were charesmatic, philanthropic and sympathetic
to the economic problems and social  climate. Some of them, who strategized their economics ethically and logically, created economic euphoria,  which allowed architects to build odiums and theaters to practice music and  drama, gymnasiums and stadiums to organize athletisism. Most of them, however,  had the syndrome of apathy, autocracy, autarchy, empathy, were myopic and  spasmodic egomaniacs, who antagonized everything that demonstrated an antithesis.
However, the climax of ideology,  dialogue, epistimology, philosophy, logic and harmony, are practiced in a democratic system. Here you have the  forum at the agora, where politics and socioeconomics are analyzed by  politicians, academicians and scholars. Politicians antagonized the philosophers and  scholars on ideology and practicality of economic systems and ideas. They both,  however, emphasized ethicacy, ideology, logic and harmonious political  atmosphere.
History has no parallel paradigm of  a politician with character and charisma, like Pericles the Athenian, whose scholastic and stochastic dynamism,  rhetoric, fantasy, energy and ideology characterized him as the ARCHITECT OF THE  ATHENIAN DEMOCRACY.
Νομίζω ότι είναι ελληνικά και μόνο ελληνικά. Εσείς τι λέτε;